Iemand die ken die eet altijd boerenkool met kip en vanille ijs doorelkaar... Heb het nog nooit geproeft want lijkt me niet lekker maar probeer het is zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voedselvergiftiging kan je niet krijgen van een rare combinatie, enkel van bedorven producten.

Andere antwoorden (7)

ik zou de kip als hoofdgerecht doen en het ijs als toetje
prima combinatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm maar dan is het niet echt gecombineerd zeg maar, want dan eet je het niet in een keer.
Misschie met knoflook of aspergeijs, maar een echt lekkere combinatie lijkt het me niet

Toegevoegd na 1 uur:
recept knoflookijs:http://www.knoflog.nl/?p=41

Toegevoegd na 1 uur:
en hier van aspergeijs

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nagerechten/asperge-ijs-4345.html
(dit voor de ongelovige reacties ;))
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Aspergeijs weet ik zeker want dat heb ik wel eens gegeten, knoflookijs heb ik ooit over gelezen dacht ik
Met lekker fruit zoals bramen. Bekijk maar eens dit recept:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zelf ijs maken van bijvoorbeeld bosvruchten of ananas. Deze maak je tot een puree, mengen met wat room en in kleine porties (Druppen) invriezen.

De druppen gebruiken om de kip(filets) op het bord te garneren.

Ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kip kun je het beste met appelmoes combineren, en daarna lekker met ijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik serveer zelf wel eens een voorgerecht van plakjes gerookte kip, gecombineerd met dunne plakjes appel, mango of sinaasappel. Misschien zou je de verse vruchten kunnen vervangen door sorbet.

Verder heb ik lang geleden eens witlofparfait gegeten. Dat was wel een nagerecht, maar ik kan me voorstellen dat je het, eventueel aangevuld met wat blauwe kaas en plakjes (gecarameliseerde) peer, ook prima als voorafje kunt serveren samen met wat reepjes gebakken kipfilet.

Interessant idee overigens!

Laat je nog even weten wat het geworden is en of het gesmaakt heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Abrikozen en Perziken zijn zoete smaken die ik koud lekker vind bij kip. In ijsvorm heb ik het nooit op. Verder zijn stoofpeer en appel(moes) ook traditionele combinaties, misschien kun je daar ijs van maken?

Of je schuift een kip op een houtje en legt die in de vriezer.