Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zien of de aandrijriem van mijn Ford Fiesta benzine van 2008 ooit al vervangen is?

De kilometerstand is nu ongeveer 167.000 km en dat lijkt het punt te zijn dat die riem meestal aan vervanging toe is; Wat kost zo een vervanging? I dat een dure zaak?

47 minuten geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt controleren of de aandrijfriem al is vervangen door te kijken in het onderhoudsboekje van de auto. Vaak wordt daar aangegeven wanneer de riem voor het laatst is vervangen.

Daarnaast kun je ook een garage of dealer vragen om de auto te inspecteren. Zij kunnen meestal wel zien of de riem versleten is of recent vervangen is.

Wat de kosten betreft: vervanging van een aandrijfriem kost meestal tussen de 200 en 500 euro, afhankelijk van de garage en het werk dat eraan vastzit. Dit kan dus variëren.

Wie heeft ervaring met het vervangen van de aandrijfriem bij een Ford Fiesta? Wat waren jullie kosten en hoe ging het proces?
(Lees meer...)
47 minuten geleden
samaiphon
44 minuten geleden
2dehands aangekocht begin dit jaar maar ik heb helaas geen onderhoudsboekje meegkregen en de auto is niet van 2008 maar van 2007 en is een 1,3L benzine
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing