Hoe maak ik zachte caramel?

Ik wil heel graag zachte caramel maken, de zachte soort die ook in bijv. Rolo zit. Hoe maak ik deze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Antwoorden (2)

Heey, je maakt caramel met water + suiker
Je verwarmt de suiker met een beetje water op middelhoogvuur, uiteindelijk gaat het koken en karameliseren. Heb je alleen nog maar suiker over in je pan voeg dan nog wat water toe en dit herhaal je totdat de caramel lichbruin is. Je doet de pan in koud water om het koken te laten stoppen. Uiteindelijk voeg je voorverwamrde slagroom toe om het mengsel romig te krijgen. Het is even voor jezelf uitproberen hoe romig je het wilt.
Ik zeg er wel bij dat dit misschien niet de caramel is zoals in de rolo's want hun hebben andere stofjes om de caramel zo te krijgen.
Veel succes en ik hoop dat het lukt en vertel je of het gelukt is :)
Trouwen pas op dat je caramel niet verbrand want dan is het lastig je pan weer schoon te krijgen ;p

Toegevoegd na 2 minuten:
De slagroom moet niet opgeklopt zijn maa verwarmd ! Dat is wel belangrijk want de caramel is heel heet en als je daar koude slagroom bij gooit gaat dat niet zo fijn reageren ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je Bebogeen smelten?
Bebogeen is caramelpasta voor op brood, kun je gewoon in de supermarkt halen. Als je dit smelt in een pannetje, heb je zachte caramel, ideaal om koekjes mee te vullen.

Als je het zelf wil maken zul je het idee van hierboven moeten gebruiken.