Heeft iemand een lekker recept voor amaranthvlokken?

Ik kan hier op internet niet zoveel over vinden en m'n dochter vindt het naar riviermodder smaken als ik het in water kook.
Met sinaasappelsap (i.p.v. water) gaat het al beter, wat kan ik verder nog doen om het echt lekker te maken, dus zonder vervelende nasmaak?

Het is zo'n rijk graan dat ik het nog niet op wil geven. Wie heeft tips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

In de link staan 2 recepten met Amaranthvlokken. Hopelijk heb je er wat aan en smaken ze beter dan riviermodder (geen idee hoe dat smaakt eigenlijk).

Succes en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Maak je eigen müsli ervan. Mengen met aardbeien, kokosvlokken, zonnebloempitten, chocolade stukjes, rozijnenen en alles wat je lekker vind. Lekker met vanilleyoghurt bijv.
amc
14 jaar geleden
Op deze link staat een recept van gevulde amaranth pannenkoekjes:

http://www.dehalm.nl/html/Receptenfolder2005.pdf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amaranthpap met citroen en gember (2-4 personen)
Ingrediënten:
1 liter (bron)water
250 gram amaranthvlokken
sap en rasp van 1 citroen
stukje verse gemberwortel van 2 cm, geschild en geraspt
mespunt gedroogde specerijen (koriander * of kaneel *)

Bereiding
Doe de vlokken in een middelgrote pan met het citroensap en –rasp, de gember, de kruiden en 1 liter water. Breng alles aan de kook, temper het vuur en laat het 20 minuten zachtjes doorkoken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een mooie bio muesli en doe het daar als extra door. In reformhuizen verkopen ze muesli waar het al in zit. Daar kan je ook bij de ingrediënten kijken het helemaal zelf samenstellen.