Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor olie kan ik het beste gebruiken voor het bakken van muffins?

Ik heb een kant en klaar pak muffinmix uit de supermarkt, waaraan alleen nog maar boter, ei en water hoeft te worden toegevoegd. Nu staat er op de achterkant van het pak dat je de boter ook kunt vervangen door olie, om meer Amerikaanse muffins te krijgen. Wat voor olie kan ik dan het beste gebruiken, olijfolie of zonnebloemolie? En is de smaak ook echt anders dan wanneer je boter gebruikt? Lekkerder of minder lekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
35.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zonnebloemolie.
Olijfolie is te heftig van smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonnebloemolie, of de smaak verandert weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaak is een persoonlijke keuze... Olie is olie en geeft zeker een iets andere smaak, met notenolie kan erg lekker zijn maar misschien vind je het wel vies of ben je allergisch. Olijf olie heeft zo weer z'n eigen smaak en met boter is zeker niet slecht, welke olie vind je lekker is dus de vraag als je geen boter gebruikt ;) (olie moet wel tegen hitte kunnen natuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikaanse muffins hebben ook vaak geen olie erin verwerkt. Ze nemen vaak een mengsel van boter en karnemelk. Ze doen dan gesmolten boter, zure room of karnemelk en 1 groot ei bij elkaar en kloppen dit met elkaar. Ze mengen dan bloem, suiker, bakpoeder, zuiveringszout, gehakte noten o.d in een kom en in een kuiltje bovenin gieten ze het botermengsel. Ze roeren het dan tot alles vochtig is en dan worden er vaak vruchten doorheen gespateld zoals ananas met kokosvlokken of blauwe bessen.

Je kunt natuurlijk olie nemen en dan kan zonnebloem- of arachideolie het best. Dit is smaakneutraal en je wilt geen uitgesproken oliesmaak. Zelf heb ik het wel eens geprobeerd en geef mij maar echte roomboter! Dit is toch echt het lekkerst.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding