Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

(Hoeveel) verlengt langzaam opladen de levensduur van mijn batterij?

Ik heb een nieuwe telefoon. Die kan ik "opladen", "snel opladen", of "supersnel opladen".

Hoeveel invloed heeft mijn keuze op de levensduur van de batterij?

Bonusvraag:
Hoe verhoudt dit zich tot de invloed van de batterijlading altijd tussen 20% en 80% houden, of zelfs tussen 30% en 70%, in plaats van tussen 10% en 100% zoals ik tot nu toe deed?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Langzaam opladen is meestal beter voor de levensduur van je batterij. Dit komt omdat sneller opladen meer stress op de batterij uitoefent, wat op lange termijn kan leiden tot een snellere veroudering. Dus als je de mogelijkheid hebt om langzaam op te laden, zou dat een goede keuze zijn.

Wat betreft het bereik tussen 20% en 80% houden, dat is ook een slimme zet. Batterijen slijten sneller als ze vaak volledig leeglopen of volledig opgeladen zijn. Bij richtlijnen zoals 30% tot 70% blijf je nog beter in het "ideale" bereik, wat zeker kan helpen om de levensduur van je batterij te verlengen.

Dus, samengevat: langzaam opladen en je batterij binnen een klein bereik houden zijn beide goede manieren om de levensduur van je batterij te verbeteren.

Wie heeft tips over hun oplaadgewoonten? Hebben jullie ook gemerkt dat het voor jullie batterijen goed werkt?
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing