Kan men voor het afblussen na aanbraden in plaats van speculaas ook kruidnootjes gebruiken?

Bij bereidingswijze sucadelappen staat afblussen met bouillon, azijn. (Speculaas).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je panteao, maar beide heb ik niet in huis en ik kan nu niet even weg.

Het beste antwoord

"Afblussen" of om een keukenterm te gebruiken "deglaceren" doet men steeds met een vloeistof. Deze vloeistof kan bouillon zijn maar ook wijn of water of azijn of.... ga zo maar door.
Na het afblussen kan je dan kruiding of in jou geval kruidnoten toevoegen om je saus te maken.
En ja je kan gerust je kruidnoten gebruiken i.p.v. speculaas, wat je ook kan gebruiken is peperkoek (voor de liefhebbers)
Dus na het afblussen kan je in feite je saus afwerken met wat je maar wenst.
Succes met je lappen en smakelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Bedankt voor uw leerzame antwoord, ik moet kiezen kan de punten niet verdelen.

Andere antwoorden (1)

Dat kan prima. De receptuur van speculaas en kruidnootjes is nagenoeg gelijk. Het gaat voornamelijk om de smaak van de koekkruiden en de binding van de bloem.

Toegevoegd na 32 seconden:
En natuurlijk het zoete van de suiker.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@bamibal, welke bloem? Hoeveel van die kruidnootjes gaan er dan in bij ongeveer 400gr vlees? Een schep suiker kan ook?
bamibal
9 jaar geleden
Ik bedoel de bloem waarvan de kruidnootjes gemaakt zijn. Dat zorgt ervoor dat de jus wat dikker wordt. Een klein handje (stuk of 10) is genoeg. Suiker kun je ook weglaten.