Kan ik een pannekoek maken zonder vieze pan?

Ik wil een pannekoek maken maar ik wil geen vieze pan. Kan ik op een pan een stenen bord leggen en daar de pannekoek op maken? Als iemand nog een ander idee heeft laat het horen

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik wil ook niet afwassen daarna en ik bedoelde een porseleine bord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon niet eten, hoef je niets af te wassen
Ritsuka
12 jaar geleden
kom op zeg, hoe moeilijk is 1 pan afwassen nu..
Hoe lui kun je zijn?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop magnetronpannenkoeken. Het stenen bord kan door de hitte knappen, en bakken zal het zeker niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de pannekoeken gewoon bakken in de pan en de pan afwassen of je koopt magnetron pannekoeken. Het bord brreekt endat bord was vast duurder dan de 3sec afwassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh ?? Pannenkoeken bakken zonder dat de pan - een heel klein beetje - vies wordt ? Doe even gewoon, zeg. Na het bakken keukendoekje door de pan, en je kunt hem gewoon weer gebruiken om iets anders in te bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jet: dat lijkt me de slimste oplossing.

Antwoorden (8)

Wat extra olijfolie in de pan doen voordat je begint met bakken en telkens weer wat olijfolie erbij doen (ik heb nooit last van een vieze pan). En als er toch wat los blijft liggen haal dat dan gelijk weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
En een stenen bord heeft denk niet zoveel bord of je moet heel lang wachten en een diep bord gebruiken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kan trouwens ook anti-aanbak vellen gebruiken. Die hoef je geen boter of olijfolie te gebruiken en word de pan niet vies. De vellen hoef je alleen maar schoon te spoelen. En te af te drogen. Je kan ze gewoon bij de marskramer of blokker kopen als je ze nog niet heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik genoeg boter om te zorgen dat het niet zo plakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je pan goed heet is, dan een beetje boter en je pannekoek bakken, dan wordt je pan nauwelijks vies. Keukenpapier erover en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet .
Dan krijg je de pannenkoek nooit gaar.
Er zijn anti-aanbak vellen te koop dan hoef je geen boter te gebruiken en word de pan eigenlijk niet vies ,die vellen hoef je alleen maar af te spoelen. Maar die zal je nu wel niet in huis hebben dus zou zeggen bak lekker die pannenkoek en blijf er bij staan zodat hij niet aanbrand de pan weer af spoelen en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan geen pannekoek maken zonder vieze pan maar je kan bij xenos en hema vormpjes kopen bv een ster en die doe je in de pan daar giet je het beslag in en je pan is niet heel vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon anti aanbak pan gebruiken.
Laat je niet verleiden tot extra olie of boter, dan kun je omgeving weer schoon poetsen, neem aan dat je daar ook geen zin in heb.
Beter 1 pan, dan de hele omgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima met een stalen koekenpan zonder anti-aanbaklaag of dergelijk hi-tech geneuzel. Dergelijke pannetjes moet je juist niet afwassen om een keihard, wat vettig laagje op de bodem in stand te houden dat gaandeweg tijdens het gebruik beter wordt. Gebruik wel goede vetten zoals arachide-, kokos-, olijfolie en boter. Zonnebloemolie is instabiel en kan heel kleverig worden. Voor het eerste gebruik moet je zo'n stalen pan even inbranden met een hittebestendige olie, zoals kokosolie, maar daarna heb je er jaren plezier van als je het ding maar niet afwast en zeker ver uit de buurt van de afwasmachine houdt.

Een bord in een pan zou ik niet doen. De hitte bereikt dan het beslag onvoldoende waardoor je eerder een kliederzooi krijgt waar je uiteindelijk meer werk hebt dan met bovenstaande methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is dat wat gij wenst niet mogelijk!
Indachtig het gezegde: Waar gehakt wordt, vallen spaanders kun je ook zeggen: Waar gebakken wordt, ontstaan vieze pannen.
Misschien is het beter een pannenkoeken restaurant te frequenteren.