kan je ook stroopwafels maken zonder een stroopwafelijzer?

iemand vroeg een keer of je ook stroopwafels kan maken zonder dat je een stroopwafelijzer hebt? en hoe maak je dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
7.5K
Amadea
8 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/eten-drinken/koken-recepten/vraag/60795/wafels-bakken-wafelijzer
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/eten-drinken/koken-recepten/vraag/566651/stroopwafelijzer-stroopwafel is dat niet de zelfde vraag die jij ook al stelde?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee ronron1212 dat gaat over waar ik een stroopwafelijzer kan kopen. dit gaat over een stroopwafel maken zonder ijzer amadea, dit is voor een wafel niet voor een stroopwafel maar alsnog bedankt!
Amadea
8 jaar geleden
Een wafel is een wafel, ongeacht of je daar een stroopwafel, nieuwjaarsrolletje, of ijswafel van gaat maken.
ronron1212
8 jaar geleden
De vorige vraag ging ook over het maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ow sorry ronron1212 het spijt me heel erg!!!
ronron1212
8 jaar geleden
Lees de regels die hier gelden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het wel kan als je creatief bent. Er staat vast wel iets over op internet :)

Antwoorden (1)

Nee, zonder wafelijzer zal je geen wafels kunnen bakken. In het ijzer wordt het beslag namelijk als het ware 'geperst' en hierdoor krijg je de dunne knapperige wafel mét het motiefje. Ook toen er nog geen elektrische wafelijzers bestonden, maakte men in de 13e eeuw de wafels in een wafelijzer dat boven het open vuur moest worden gehouden.

Hoe je het beslag ook bakt zonder ijzer....het zouden alleen koekjes worden, maar géén echte wafels.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wij hadden thuis een gietijzeren wafelijzer, dat je boven het gas moest houden om stroopwafels te maken.