Heb vandaag magere kwark met verse ananas klaargemaakt ,ananas was lekker , de combinatie niet. wie heeft dit ook eens geprobeerd?

Kan het zijn dat je dit niet moet combineren?

12 jaar geleden
in: Koken
7.8K

Het beste antwoord

In ananas en ook kiwi zit een stofje dat eiwit afbreekt. Dat is ook de reden waarom je van beide vruchten een pijnlijke schrale mond en lippen kan krijgen. Ananas en kiwi zullen ook nooit goed samen gaan met bijv. gelatine. Waarschijnlijk heeft de ananas de structuur van de kwark kapot gemaakt waardoor de smaak achteruit ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ananas zorgt ervoor dat de kwark zich splijt. Dan word het zo waterig en komt de smaak niet ten goede.

hieronder staat de combinatie met enkele toevoegingen:
http://kookrecepten.wordpress.com/2007/10/03/platte-kaaskwark-met-ananas/

http://www.omawapsie.nl/suikervrije_recepten/ananas_kwark.html

en deze leek me gewoon lekker, maar dat is niet echt kwark met ananas.
http://www.okokorecepten.nl/recept/toetjes/ananas/ananas-timbaaltje-chocolade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is inderdaad geen goede combinatie. Verse exotische vruchten zoals kiwi, papaja, en ananas hebben een eiwitsplitsend enzym (bromelaïne) wat daarom niet past bij zuivel. Je kunt wel ananas uit blik gebruiken, of de verse ananas eerst blancheren (kort koken).
Amadea
12 jaar geleden
Als je dit gebruikt voor kwark yoghurt of andere melk producten, dan gaan de enzymen en de eiwitten niet echt samen.
De goude tip hiervoor is " uitkoken"
Helemaal al je bijvoorbeeld een kwarktaart wilt maken. Kook je dit niet eerst uit dan breken de enzymen je eiwitten af en zal je kwarktaart nooit stijf worden. Dit geld overigens ook voor kiwi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meng er wat honing door,stukken lekkerder!