Je kunt er Slagroomtruffels mee maken.

Het recept van de truffels.

Ingrediënten:
125 gram roomboter (op kamertemperatuur)
125 gram poedersuiker
75 gram slagroom
vanille (uit een stokje of een beetje vanille-aroma)
200 gram pure chocolade
100 gram cacaopoeder (ik kieper zelf gewoon een berg in een litermaat, is makkelijk doorhalen)
cocktailprikkers of houten vorkjes
bakpapier of plastic folie

Mix in een kom de boter romig en voeg de suiker, room en vanille toe. Mixen tot het er mooi wit uitziet. Doe het mengsel in een spuitzak met grote ronde opening (ik gebruik Wilton #12) en spuit er op het bakpapier langwerpige bergjes van. Zoals een truffel eruit zou zien zonder de chocolade dus. Steek in elke kale truffel een cocktailprikker of vorkje, maar niet tot op de bodem. Zet ze ongeveer 15 tot 30 minuten in de vriezer.
Het makkelijkste vind ik zelf om dit in groepjes van 10 te doen, bijv. op een plastic bordje. Als je ze er allemaal tegelijk uithaalt zijn de laatsten namelijk alweer zacht voor je met de eerste klaar bent
Smelt de chocolade au bain-marie en doe de cacaopoeder in een diep bord.
Haal de bevroren truffels voorzichtig door de gesmolten chocolade, wacht tot deze niet meer drupt en een beetje doffig wordt (zodat het echt 'natte' er net vanaf is) en haal ze door de cacaopoeder. Verwijder de prikkers en zet ze in de koelkast zodat de chocolade knapperig wordt.
Het enige dat dan nog rest is ze te verslinden, geen vervelend klusje kan ik je zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Opeten, ergens opspuiten, door een recept verwerken, bij de sex gebruiken enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten, gevecht, taart maken, ect (L)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er een saus voor over/naast het vlees heerlijk luchtig (dus minder 'zwaar'), mee maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker op de koffie of op een advocaatje of in de winter op de chocolademelk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een banaan hmmm
Een boschebol maken
Op een cake
Appeltaart met slagroom
Ijs met slagroom
ongeklopt kan je het door gerechten doen, sauzen, soepen ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slagroom op de advocaat, hoort gewoon,:)
Op de warme chocomel,
Op de koffie,
Op de aardbeien,
Met een smaakje eraan toegevoegd of puur gebruiken om bonbons te vullen.
Bij de appeltaart.
Om een 'echte' taart te maken, zowel als vulling maar zeker als garnering in de vorm van toefjes of randen.
Moorkoppen meevullen.
Slagroomtruffels maken,
Te pittige saus of soep milder en gebonden mee maken.
Sauzen binden En door soepen roeren om er een cremesoep van te maken.
Door groenten als spinazie, andijvie, savooye kool ed.

Mengen met lijnolie en je krijgt mooi glimmend lakleer,
Mengen met sandelhoutolie en jasmijnolie en je hebt een heerlijk badwater dat niet alleen goed voor elke huid is en lekker geurt, maar door de sandelhoutolie ook ontstekingsremmend en ontsmettend werkt. Etherische olie is nl. niet oplosbaar in water maar wel in room.
Slagroom mengen met gejodeerd zout en je hebt een heerlijke lichaamspeeling. Scrubben en daarna onder de douche. (2 eetl room-1 eetl. zout)
Gesprongen lippen inwrijven met room of ongezouten boter,
Room-gistmasker voor je gezicht maken. Gist ontvet de huid, room en honing verzorgen de huid.( 20 g. gist, 20 ml. slagroom,10 g. honing)
Tegen onzuivere huid; 1 papaja fijnprakken en mengen met 2-3 eetl. room. ½ uurtje in laten trekken als masker.

Mocht je te lang kloppen zodat het boter wordt, kan je deze 'boter'altijd nog gebruiken bij poffertjes, rijstebrij en gebak maken, zoals roerdeeg bij cake.
amc
13 jaar geleden
Als je scheerschuim op is kun je je benen ermee scheren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je buurvrouw er mee insmeren en lekker er af likken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op veel toetjes, mijn favoriet is de slagroom taarten en voor de warme dagen warme chocolade melk met heel veel slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel gerechten worden er heerlijk romig van. Pastagerechten bijvoorbeeld, een beetje slagroom door de saus geeft het een veel vollere smaak. Dan moet je natuurlijk wel ongezoete, en ongeklopte slagroom gebruiken...

Ook in een boerenpannetje is het heerlijk.