Wat voor andere taarten kun je bakken met een pak honig appeltaartmix?

We hebben er nu appeltaart en appel-peren taart mee gebakken,... maar bakken jullie er nog andere taarten mee? andere vulling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zet er hier nog een neer want ik had al geantwoord..wat ook heerlijk is,is met banaan.
gewoon hetzelfde maken als appeltaart maar dan met bananen als vulling en ook een rond dekseltje maken van deeg na het bakken bestrooien met poedersuiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mjamjamjamjam.... ik ruik m nu al!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja..ik ook!
Maar de walnoot met perzik is ook een aanrader,die is zalig...

Het beste antwoord

jazeker...neem als vulling;de inhoud van een blik perziken (uitgelekt)en doe met de staafmixer een zakje walnoten heel fijn maken..maak de appeltaart mix volgens de verpakking..bedek de bodem en zijkanten van de vorm met een laagje deeg,net als bij appeltaart...vermeng de walnoten met twee theelepels kaneel en strooi dit op de bodem..leg daar de perziken bovenop met de bolle kant boven...
bedek het geheel nu niet met ruitjes maar maak een rondje net zo groot als de springvorm en leg deze bovenop de perziken...gewoon de baktijd van appeltaart aanhouden....na het bakken kun je de taart nog insmeren met geklopt ei bijvoorbeeld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik maak er soms een rozijnen taart van. Is nog lekkerder dan een appeltaart ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen rozijnen? appel kaneel rozijnen dat doen wij ook, maar alleen rozijnen...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja persoonlijk vind ik dat erg lekker, beetje kaneel dient er wel overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok! test test...
Je kunt er willekeurig welke vruchten ingooien waar je zin in hebt. Ik heb er enkele weken geleden een zak diepvries-bosvruchten in gedaan, was ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bak je die net zo lang?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in principe wel, maar onze oven wil af en toe wel eens iets warmer worden dan wij hem instellen (monteur komt binnenkort langs), dus wij houden het altijd goed in de gaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey, dat hebben wij net gehad! hij werd een tijdlang warmer dan moest, en toen ging ie hemelen. Nieuwe printplaat erin (230 euries, au!) en nu issie gelukkig weer goed stabiel. hm, bosvruchten... lijkt me heerlijk voor de eerstvolgende taart :-)
Quiche taart en dan neem je prei, aardappelen, paprika. Dus hartig ipv zoet en dan kun je wat zout toevoegen in plaats van suiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een annanas-variatie, da's pas lekker....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Druiventaart;

Bereid het deeg en laat het 1/2 uur koelen en rusten.
Verwarm de oven voor.
Vet een vlaaivorm( die met losse bodem is perfect) in met boter.
Rol het deeg uit en bekleed de vorm hiermee.
Leg bakpapier op het deeg en stort deze vol met bakerwten of ander steunvulling materiaal zoals gedroogde bonen/erwten, we gaan nu blindbakken, zoals dat heet.
Bak de bodem nu 25 min. in de voorverw. oven.
Meng intussen 250 gr. ricotta, 1 eetl. rum en 2 eetl. basterdsuiker.
Neem de vorm uit de oven, verwijder bakpapier en steunvulling.bedek de bodem met gehalveerde, pitloze druiven met de bolle kant naar boven.
Verdeel het ricottamengsel over de druiven en strooi er gehakte walnoten overheen. Strooi tot slot een eetl. suiker over de vulling.
Bak de taart nu nog ca. 20 min in de oven

Oventemperatuur; electrische oven 190 graden
hetelucht oven 170 graden.
gas stand 4
amc