Hoe maak je een goede pannekoek met kaas?

Ik ga vanavond pannekoeken bakken maar altijd brand de pannekoek aan voordat de kaas een beetje knapperig is geworden
Iemand tips hiervoor?

Ps is het pannekoek of pannenkoek

Weet jij het antwoord?

/2500

op het moment dat de ene kant ietwat bruin is en het voor het eerst omdraai gooi ik de kaas erop, soms laat ik ze daarna nog 2 keer snel achter elkaar draaien, dan is het zowiezo gelijk goed gesmolten, maar knapperig moet je het vuur nogwat lager zetten en de kaas er dus wat langer op laten zitten. (dit is dus mijn ervaring) :)

Hoi Kruimeltaart, Om maar meteen met de deur in de woning te vallen, is het pannenkoek. Maar even serieus, een prima pannenkoek met kaas maak je het beste door eerst de pannenkoek aan beide zijden met een klontje boter te bakken en pas daarna op een laag vuurtje de kaas toe te voegen. Voeg de kaas in reepjes toe aan de pannenkoek zodat deze sneller smelt. Welke kaas je gebruikt (jong of oud) maakt niet heel veel uit, maar jonge kaas smelt iets gemakkelijker. succes en smakelijk eten ;) p.s. voeg ook wat kan ananasschijven toe voor extra lekkere ananasschijven-kaas-pannenkoeken!

Beslag in de pan. Direct kaas erop. Als de onderkant goed is (of bovenkant droog) pannenkoek omdraaien. Zodra de pannenkoek loskomt bij het schudden draai je hem om en is hij klaar (wel een goeie anti-aanbakpan gebruiken)

ik maak ook wel pannenkoeken met kaas maar haal een deel van het meel wat ik wil gebruiken apart en meng het flink met geraspte kaas dan als een gewone panenkoek afbakken om het af te werken gebruik wat ananas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100