Hoe maak je een goede pannekoek met kaas?

Ik ga vanavond pannekoeken bakken maar altijd brand de pannekoek aan voordat de kaas een beetje knapperig is geworden
Iemand tips hiervoor?

Ps is het pannekoek of pannenkoek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
26.7K

Antwoorden (9)

op het moment dat de ene kant ietwat bruin is en het voor het eerst omdraai gooi ik de kaas erop, soms laat ik ze daarna nog 2 keer snel achter elkaar draaien, dan is het zowiezo gelijk goed gesmolten, maar knapperig moet je het vuur nogwat lager zetten en de kaas er dus wat langer op laten zitten.
(dit is dus mijn ervaring) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Kruimeltaart,

Om maar meteen met de deur in de woning te vallen, is het pannenkoek.
Maar even serieus, een prima pannenkoek met kaas maak je het beste door eerst de pannenkoek aan beide zijden met een klontje boter te bakken en pas daarna op een laag vuurtje de kaas toe te voegen. Voeg de kaas in reepjes toe aan de pannenkoek zodat deze sneller smelt.

Welke kaas je gebruikt (jong of oud) maakt niet heel veel uit, maar jonge kaas smelt iets gemakkelijker.

succes en smakelijk eten ;)

p.s. voeg ook wat kan ananasschijven toe voor extra lekkere ananasschijven-kaas-pannenkoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bak altijd eerst de pannenkoek aan éen kant. Dan omdraaien en meteen de kaas erop leggen. Nu een deksel over de pan heen doen zodat de warmte niet weggaat, dan smelt de kaas snel. Zo hoef je niet moeilijk te doen met vaak omdraaien en dubbelklappen. Eet smakelijk alvast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pannenkoek beslag dun in de pan. Dit goed verdelen, zodra deze droog is omdraaien, de kaas erop en dan een deksel op de pan. Als je pannenkoek aanbrandt voordat je kaas goed is dan staat je vuur te hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beslag in de pan. Direct kaas erop. Als de onderkant goed is (of bovenkant droog) pannenkoek omdraaien. Zodra de pannenkoek loskomt bij het schudden draai je hem om en is hij klaar (wel een goeie anti-aanbakpan gebruiken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 mogelijkheden voor een kaaspannenkoek:
- ene kant van de pannenkoek bakken, omdraaien, kaas er
over en afbakken. Kaas bakt niet, plakt wel op de stapel
aan de volgende pannenkoek.
- evt. een zijde eerst bakken en omdraaien, kaas erover en
nog eens omdraaien om de kaas te bakken. Zo wordt de
kaas lekker knapperig, maar kan ook aanpakken/lichte
ravage in de pan worden.
- ene kant van de pannenkoek bakken, omdraaien en de
helft met kaas bedekken. Dan de pannenkoek
dubbelvouwen en beide zijden afbakken. Kaas bakt niet aan
en plakt niet op de stapel aan andere pannenkoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van olie in de pan, de olie door het beslag gooien en zeker niet te zuinig zijn met de olie. Pannekoek met de kaas aan 1 kant gaar laten worden. Dan de pannekoek in een pannendeksel laten glijden en in zijn geheel omgedraaid in de pan teruggooien. Het lekkere is dat de kaas niet alleen smelt maar ook een korstje krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk zo'n pannenkoek met kaas! Wij maken deze meestal door een dunne laag pannenkoekbeslag in de pan te doen. Even wachten en dan de kaasplak erop doen. Als de kaas een beetje gesmolten is weer een laag pannenkoekbeslag erover heen. Nu kun je de pannenkoek draaien als de bovenlaag iets harder is geworden. Bonne apetit!

Wij doen er altijd aardbeien jam overheen als beleg. Heerlijk dat zoet en zout! Zit daana wel bomvol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak ook wel pannenkoeken met kaas maar haal een deel van het meel wat ik wil gebruiken apart en meng het flink met geraspte kaas dan als een gewone panenkoek afbakken
om het af te werken gebruik wat ananas