Ik heb ooit een recept gehad voor een salade van komkommer met huttenkase, maar ben het kwijt. Hebben jullie een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is huttenkase

Antwoorden (3)

Experimenteren ??
Ik maak vrijwel dagelijks salades, maar kijk eigenlijk nooit naar recepten ofzo ; alleen maar naar wat ik in huis heb, en dat probeer ik door elkaar. Gaat eigenlijk altijd goed.

In het geval van hüttenkäse heb je natuurlijk wel een vochtig product, dat ik verder zo droog mogelijk zou houden. Beste kun je dus de komkommer eerst even halveren en de natte kern er uit schrapen met een theelepeltje voor je de rest in plakjes of blokjes snijdt.

Ik heb hier wel een willekeurig recept voor je :

1 bakjer Hüttenkäse
½ paprika, kleur naar keus
1 kleine komkommer
1 kl. blikje mais
1 vleestomaat
Zout en peper
1 TL gladde peterselie.

Op de mais na alle groente klein snijden (even groot als de maiskorrels ongeveer) en mengen met de hüttenkäse ; afmaken met de kruiden. Makkelijker kan niet .

En nog een variant uit de Alpen (traditioneel):

1 Tomate(n)
½ Ui , in Ringe geschnitten
Stukje komkommer
200 g Hüttenkäse
2 kleine augurken
1 rode puntpaptrika,
20 g harde kaas (eigenlijk bergkaas) , geraspt
20 g ham in blokjes (gerookt of gekookt)
Zout en peper
Chilipoeder
Alle grove groenten fijnsijden en mengen met de hüttenkäse, kruiden en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Goede variaties, vooral de tip met de 'vochtige' Hüttenkäse is goed. +1
Ik maak vaak een Griekse salade met Hüttenkäse,

Ik heb het eens gebruikt omdat ik geen Feta in huis had en het was ook erg lekker.

Schil de komkommer niet en snijd hem na het wassen in de lengte door de helft. Haal de zaadlijst er met een scherpe lepelpunt uit. Snijd hem dan in halve maantjes.
Snijd een rode paprika in blokjes, 2 vleestomaten in blokjes (ook hier het natte pitgedeelte eruitscheppen),
snipper een rode ui en snijd enkele zwarte olijven in blokjes.
Doe alles in een kom , doe de Huttenkäse erbij en schep alles door elkaar. Schenk er citroensap over en vlak voor het serveren olijfolie. Alles doorscheppen en kruiden met versgemalen peper en zout.

Het is ook lekker om er pasta doorheen te doen en een blikje tonijn op water dat je , uitgelekt, in plukjes verdeeld.
Alles op smaak brengen met zout, peper, olijfolie en balsamicoazijn. Zo heb je er een maaltijd pastasalade van gemaakt (lekker met knapperig bood).
amc
12 jaar geleden
Griekse salade met hüttenkäse

Voor 4 personen, bereidingstijd: 20 minuten

Benodigdheden
1 grote bak (400 g) hüttenkäse
1/2 rode paprika
1/2 komkommer, met schil gebruiken
2 (vlees)tomaten
1 rode ui
12 zwarte olijven zonder pit
citroensap van 1 citroen
2 el olijfolie, geschikt voor dressing
zout, zwarte peper (grofgemalen)

Bereiding
1.was de paprika en verwijder de zaadlijsten
2.was de komkommer en de tomaten
3.snij paprika, komkommer, tomaten, en olijven in stukjes (dobbelsteentjes)
4.schil en snipper de ui
5.doe alles in een kom, voeg de hüttenkäse toe en schep alles door elkaar
6.voeg het citroensap en (op het laatste moment) een scheutje olijfolie toe
7.breng op smaak met zout en peper

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 46 seconden:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/51614-salades-met-huttenkase-gezond-en-makkelijk-te-maken.html