Wat is handig als je geen auto hebt maar wel zo nu en dan een auto met fietsendrager wilt huren?
Ik en mijn partner heb recent racefietsen gekocht. Nu willen we zo nu en dan deze fietsen meenemen op vakantie, en hebben we geen eigen auto. Normaal gesproken huren we een deelauto of huurauto, maar de opties zijn wel wat beperkt. Bij Avis verhuren ze autos met trekhaak, maar zonder wit kenteken, dat is eigenlijk niet zo logisch toch? Bij snappcar zie ik wel wat particuliere verhuurders die een auto met fietsendrager verhuren, maar dat beperkt de opties qua type auto en huurperiode wel enorm. Hebben meer mensen hier ervaring mee? We overwegen een eigen fietsenrek te kopen, maar vereist dan wel een wit kenteken bij huren. Ik ga wel even informeren bij de verhuurders, maar misschien dat hier nog iemand tips heeft vanuit eigen ervaring. We wonen in de stad in de buurt van een station, waardoor de behoefte voor een auto verder beperkt is, en parkeerkosten in geval van eigen auto hoog zijn.
Dit is wat op de site van avis staat...
> Ja, als je een aanhanger, caravan of fietsendrager trekt die het kenteken van de huurauto bedekt, ben je wettelijk verplicht een witte kentekenplaat te voeren met het kenteken van het trekkende voertuig. Omdat het kenteken van je huurauto pas bij het ophalen definitief bekend is, moet je het witte kentekenplaat zelf (laten) maken en meenemen.
Ik ben het met je eens dat het handiger en logischer zou zijn dat een huurauto met trekhaak gewoon standaard wordt geleverd met een witte kentekenplaat. Maar Avis zal wel een goede reden hebben om dat niet (meer) te doen. Als je voor een halve dag een auto wil huren, ben je relatief veel tijd kwijt om dan zelf een witte plaat te laten maken, maar voor een vakantie zie ik daar het probleem niet zo van. Als je weet wat het kenteken van je huurauto is, bestel je voor een tientje bij een lokale garage telefonisch een plaat. En voordat je klaar bent met het inpakken van de auto is die witte plaat klaar om op te halen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.