Kun je rookworst eten zonder deze op te warmen (zie uitleg)

Ik heb rookworst gekocht in verpakking.

Op de verpakking staat dat de rookworst eerst 30 minuten op 80 graden opgewarmd moet worden.

Kan ik hem nu ook zonder op te warmen gebruiken? In de erwtensoep?

Toegevoegd na 17 uur:
Ik ben uiteindelijk niet ziek geworden dus kennelijk kan het gewoon :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
45.3K

Het beste antwoord

Geen probleem. Even op de houdbaarheidsdatum letten. Overigens zal je de erwtensoep wel verwarmen en in dat geval wordt de worst ook wel warm. Geen 80 gr. natuurlijk. Eetse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja hoor, koude is ie lekker en warm ook.
dus je kan hem gewoon in de soep doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Wordt vaak als hapje bij de borrel gegeten.
Maar of je het lekker vindt is maar de vraag...brrrrr..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rookworst is al "voorgekookt"
er zit dus geen rauw vlees meer in.
kun je prima koud eten of in de soep doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor alleen is hij warm lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. door hem in de soep te stoppen die je toch ook verwarmt, verwarm je de worst toch ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan of die rookworst al gaar is of dat het nog n rauwe rookworst,dus vers,is.verse moet je wel eerst koken, vacuüm verpakte zijn meestal al goed voor consumptie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, die van Unox of AH doe ik soms rauw op mijn brood, nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plakje of vijf, zes rookworst op kamertemperatuur in een bord erwtensoep is geen probleem. De soep is heet genoeg om de worst op te warmen. Rookworst is gaar, ook die ambachtelijke van de slager, die ik je qua smaak kan aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn erwtensoep bijna klaar is, haal ik de rookworst uit de vacuumverpakking en snijd hem in plakjes. De laatste 5 min. laat ik de plakjes dan meepruttelen. Gaat prima.
amc
13 jaar geleden
Ja, een rookworst is gekookt en niet meer rauw, zoals een enkeling hierboven wel beweert.
Je kan dus niet ziek worden van een koude rookworst, indien hij niet is bedorven. Meestal is de houdbaarheidsdatum een goede indicator, maar niet altijd ;-).