ik heb soep gemaakt en vergeten tomatenpuree toe te voegen ,moet nog 10 minuten koken,kan ik het nu nog toevoegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
12.8K

Antwoorden (6)

Dan lijkt het mij raadzaam de puree eerst uit de verpakking te halen, in een glazen of stenen schaaltje te doen, met water te verdunnen, en dan in de magnetron verhitten. Als je het daarna door de soep roert vermengt het zich goed met de andere ingrediënten die al gekookt hebben.
Amadea
11 jaar geleden
Dat kunt u toevoegen zonder problemen of smaakverlies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tomatenpuree toevoegen kan altijd het geeft een goede binding aan de soep.
11 jaar geleden
De tien minuten zijn inmiddels voorbij maar ik doe regelmatig pas op het laatst een blikje tomatenpuree bij mijn soep. Het maakt qua smaak nauwelijks verschil of je de puree korter of langer meekookt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, kan je nog toevoegen maar wel minimaal 5 min. doorkoken om de tomatenpuree te laten ontzuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het best kan je hem eerst even ontzuren. Hoewel de puree uit blikjes tegenwoordig niet zo zuur is dan wanneer je van verse tomaten puree maakt, komt het ontzuren de smaak van de puree ten goede.

Je doet hiervoor een klontje boter in een pan die op laag vuur staat. Laat de boter uitbruisen en doe de tomatenpuree erbij. Roer nu met een spatel constant door de puree en blijf roeren en proeven tot de smaak lekker is voor jouw smaak. Wel voorzichtig proeven want hij is gloeiend heet. Een beetje suiker erbij geeft ook aan tomaten meer smaak, probeer het maar eens.
Deze puree kan je gerust ook op het laatst bij de soep toevoegen.
Ook zonder ontzuren kan je puree rustig later toevoegen,
het ontzuren maakt alleen uit bij de smaak.
amc