Hoe kan ik het beste biefstuk bereiden?

Tja de ene keer is het te lang, dan te kort, ik heb hem graag medium rare. Ik bak het vlees aan aan beide kanten, schuif het heen en weer in de pan, wikkel het in aluminiumfolie om te laten rusten en dan is het eigenlijk nog te rauw. Heeft iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Medium Rare (A Point): 1 minuut bakken, 2 minuten laten ontspannen, 6 tot 8 minuten bakken, regelmatig omdraaiend en 2 minuten laten rusten. Dit is gebaseerd op een biefstuk van ongeveer 2,5 cm dik.

als mijn voorganger zegt : aan elke kant drie minuten : dan is ie dus echt niet medium rare meer ( tenzij je op een heel laag pitje zit ) is echt een fingerspitschengefuhl.......

Doe het volgende: Plaats het topje van je wijsvinger van je linkerhand op het topje van je duim. Voel dan met je rechter wijsvinger aan de muis van die duim. Wat je dan voelt is rare (zo voelt een rode biefstuk als je er op drukt ook) Doe je dit met je middelvinger is het medium rare, met je ringvinger is het medium en met je pink well done. Druk na twee minuten met je vinger op de biefstuk en voel hoe gaar hij is. Lukt altijd!! Belangrijk bij vlees bakken: Boter goed heet laten worden, vlees in de pan en in bewing houden. Goed dicht laten schroeien zodat de sappen er niet uitlopen anders wordt je vlees taai.

bovenstaande antwoorden kloppen maar toevoeging. Zorg dat je vlees teminste een half uur van te voren uit de koeling is gehaald. Dan ballen en dan in alu folie laten rusten in de oven op 80 graden. Zo'n 5 a 10 min

Voor goede tips moet je eens kijken op www.letscookit.tv. Daar staan gratis te bekijken filmpjes op. Veel biefstuk bak plezier

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100