Wat is de titel van een liedje over communiceren met een UFO?

Een jaar of 8 geleden kregen we bij CKV (Cultureel Kunstzinnige Vorming) een onderwerp over een UFO en een muziekstuk.

Als ik het me goed herinner is dit het verhaal dat er ongeveer bij hoort:
Het ging er over dat een UFO geland was op aarde, en dat deze een geluid maakte van (ongeveer) 5 noten. Dit werd dan weer nagebootst in de vorm van muziek om op deze manier met de ufo te communiceren.

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen na het lezen van de omschrijving? Ik zou graag weten hoe dit ook alweer heet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
ik weet geen muziekstuk, maar de film is Close Encounters of the Third Kind

Antwoorden (1)

Die vijf noten komen voor in de film Close Encounters of the Third Kind.

Toegevoegd na 7 minuten:
Afgezien van dit riedeltje is daar niet en echt bekend muziekstuk van. Mogelijk hebben jullie het, naast deze film, ook over The War of the Worlds gehad.
https://www.youtube.com/watch?v=SI9GwfQWQSU
bamibal