Is het woord 'case' een goed brits-engles woord voor 'pennenzak'?

Of kan ik beter 'pocket' of 'pen pocket' gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

nee case is meer een doosjes achtige constructie in elke situatie

Je denkt daarbij meer automatisch meer aan een pennendoosje
12 jaar geleden
Voor het woord etui wordt ook case gebruikt, maar als je pen case zegt, is het nog duidelijker.
Hier kun je hem oppimpen, kun je meteen zien dat je helemaal goed zat met het woord 'case'.
http://ayumills.blogspot.com/2008/06/how-to-make-stylish-pen-case.html