Digibeet is een samentrekking is van digitaal en analfabeet.
Correcte Engelse vertaling is dus:
Digital illiterate.

En zo waar is dat een term die voorkomt en precies dat betekent wat wij met digibeet noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat noemt men daar een 'digilliterate'.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digilliterate

Computer Dummy ( Comp Dummy)

PEBKAC (Problem Existing Between Keyboard And Computer )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest populaire term is newbe, ook wel newb of noob.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Newbie? Dat is een beginneling. En noob is nog niet echt ingeburgerd in het dagelijks taalgebruik, alleen onder de echte geeks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een n00b kun je zijn in een bepaalde game, maar dit is de eerste keer dat ik het lees als term voor algemene onhandigheid met digitale apparatuur.
To be digital