wat betekent.copy that??

Het word gebruikt.door de militaire

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.3K

Antwoorden (7)

Zoiets als: Begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WT is dan het verschil tissen roger that, en copy that??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks, gewoon een andere manier om aan te geven dat je het begrepen hebt. Zoals 'hoi' en 'hallo' hetzelfde is.
Dat je het gekopieerd hebt in je geheugen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Copy that ?" betekent "Is dat begrepen", of iets letterlijker vertaald, "Is dat verstaan ?"

Heel letterlijk spreek je in de microfoon een bericht in. Aan de andere kant wordt feitelijk een kopie van die tekst weergegeven. De verzender van het bericht wil graag weten of alles duidelijk is over gekomen een vraagt dat met de kreet: "Do you copy that ?"

Ik zie dat je ook nog een vraag stelt over "Roger that"

Een quote van wikipedia:
"Roger" was de U.S. militaire aanduiding voor de letter R (zoals in (R)eceived) van 1927 tot 1957.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrepen/ dat onthou ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt mee bedoeld: onthoud je precies wat ik gezegd heb?".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kopieer dat, dat je het dus moet nadoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak daar een kopie van.