Waarom bekijken mensen de eieren eerst voordat ze die aanschaffen ?

Ik heb wel eens gezien bij de supermarkt dat iemand verschillende doosje eieren opende voordat tot de koop werd overgegaan .
Waarom?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik kijk of ze heel zijn.
dudemeister
6 jaar geleden
Voor als er een gekraakt is en half leeggelopen in je boodschappentas, meurend etc heb je niks aan dus
Ik tjek altijd of ze los zitten in de verpakking, is ie lek; zit ie vastgekoekt!
next doosje aub

Antwoorden (2)

Om te zien of er geen barstjes in de eierschalen zitten. Die moet je namelijk meteen verwerken, kunnen niet bewaard worden.
Amadea
6 jaar geleden
Meerdere redenen:

.Soms zit er een M tussen de L eieren, verschillende grootte dus.
.Even checken of er geen kapotte ei tussen zit met een barst. Alle eieren even bewegen, soms is een kapot ei al vastgeplakt aan de doos.
.Ook zijn er mensen die echt zeker willen zijn van de kleur. Zij willen per se geen witte eieren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom willen sommige mensen geen wit ei?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Verder toont het onderzoek aan dat bruine eieren niet veel beter zijn dan witte eieren." ...niet veel beter... maar wel beter dus. Het bruine ei zou gezonder zijn, maar ook omdat een bruin ei gezelliger/ landelijker op tafel staat dan een klinisch wit ei. Veel mensen zijn daar gevoelig voor.
Witte eieren zijn goedkoper. Dit komt omdat deze eieren ten onrechte vaak voor dieronvriendelijke kooi-eieren worden aangezien, waardoor er minder vraag naar is.
Andere bron geeft ook aan dat de kip met de bruine eieren groter is en dus meer voer nodig heeft, deze extra kosten worden uiteraard doorberekend. http://www.healthylives.nl/nieuws/alle-eieren-even-gezond
http://www.nsmbl.nl/wat-is-nou-het-verschil-tussen-bruine-en-witte-eieren/
SimonV
6 jaar geleden
Plus. Er is volgens mij echt geen verschil.
"Wetenschappers hebben bruine en witte eieren met elkaar vergeleken om te zien of er een verschil is. Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat de eikleur geen aanzienlijk effect heeft op de kwaliteit en samenstelling van het ei. Dit houdt in dat de eikleur niks te maken heeft met de voedingswaarde van het ei." https://www.ahealthylife.nl/bruine-versus-witte-eieren-er-een-verschil/