Is het gezonder om met dierlijke producten aantekomen in vet of juist met suikers aankomen in vet?

Ik bedoel aankomen in vet door vlees of door suiker welke is gezonder

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoewel het maar voor weinig mensen is weggelegd aan te (mogen) komen in vet, is het niet per definitie belangrijk waar je dat extra lichaamsvet "vandaan haalt".

Lichaamsvet kun je maken van alle overtollige calorieën, en hoe gezonder de voeding, hoe volwaardiger, hoe makkelijker je lichaam tekorten zal aanvullen. Dramatisch en paradoxaal genoeg zullen mensen met de neiging teveel vet op te slaan, dat JUIST doen door behulp van suikers / (snelle) koolhydraten, waar dunne mensen, "verbranders", daar geen gram van aanzetten.

Puntje bij paaltje is zowel voor mensen die te dik zijn als voor mensen die te dun zijn, het zelfde soort eten goed ; wit vlees, magere eiwitten, plantaardige vetten (vooral uit noten en zaden), langzame koolhydraten, vezelrijke voeding etc. en veel vocht. En dan niet meer - maar ook niet minder ! - dan je lichaam nodig heeft.

Pure (geraffineerde ) suiker zoals in frisdranken en wit meel heeft eigenlijk niemand nodig en heeft ook helemaal geen voordelen voor je lichaam, dus als dat de keus is is dierlijk "vet" een betere optie, want daar zitten in elk geval nog wat goede voedingsstoffen in, maar het is ZO hoogwaardig dat je daar niet mee moet overdrijven. Het gaat om de calorieën in zijn algemeenheid, zowel uit vet als uit eiwit als uit koolhydraten, in de juiste balans. Wil je precies weten wat voor jou de beste verhouding is, dan kun je je het beste laten doorverwijzen naar een dietist.