Dit is een soort fondue stel. Hoe noemt dit juist en van waar afkomstig. Mvg?

Picture for question
4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Is het deksel in losse ringen uiteen te halen?
Amadea
4 jaar geleden
Zou het kunnen dat er een tussen de schaal en het deksel passende steelpan ontbreekt?
https://im0-tub-com.yandex.net/i?id=0342a4c858c7d045e2ebb1c42d7f6d90&n=13

Antwoorden (1)

Het zou een waterbad kunnen zijn om kolven, bekers e.d. in te stomen. Het deksel zorgt voor een strakkere pasvorm.
Daardoor kan de stoom moeilijker ontsnappen.
SimonV
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Maar dat is alleen een pan, er zit geen warmhoudpitje onder.
SimonV
4 jaar geleden
Er is wellicht nog een afbeelding mét verwarmingselement te vinden. Ik maak me meer zorgen over het zijtuitje: dat zie ik niet op de afbeelding van VS.
http://what-when-how.com/organic-chemistry-laboratory-survival-manual/sources-of-heat-laboratory-manual/
Misschien heb jij nog een beter antwoord!
Amadea
4 jaar geleden
Ben tot nu toe nog vergeefs aan het zoeken. Het meest gelijkende krijg ik tevoorschijn met "old dutch copper chafing dish" maar daar is het deksel niet van uit elkaar te halen. Dus het zou fijn zijn als vraagsteller daarop reageerde...