Zorg ervoor dat je voldoende complexe koolhydraten comsumeert. Deze zorgen voor energie en naar mijn ervaring ook voor een betere concentratie. Denk hierbij aan volkoren producten (volkoren brood, havermout, volkoren pasta, zilvervliesrijst). Producten met dextrose helpen eventueel ook, denk hierbij aan druivensap, druivensuiker (snelle steiging van bloedsuikerspiegel).

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet de essentiele vetten ook zeker niet. Omega 3-6-9 spelen een belangrijke rol bij concentratie vermogen. Voorbeelden: Boter, Vis, Olijfolie, Chiazaad etc.

Supplementen: Visolie capsules (Omega-3).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is een interessante vraag! Bepaalde voeding kan inderdaad oppeppend werken voor de hersenen en zorgen voor een concentratieboost. Zie onderstaande link van mindingfood en GoedGevoel voor de juiste voedingsstoffen en hun werking.

Denk aan: brood, zeevruchten, pure chocolade, spinazie, kiwi, lever, peulvruchten, etc!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel mensen gebruiken bijvoorbeeld bij examens (snoepjes of tabletten met) druivensuiker om zich beter te kunnen concentreren.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Druivensuiker is een naar mijn idee een natuurlijk middel, dat ook te vinden is in bijvoorbeeld fruit.
Antoni
9 jaar geleden
Dat weet ik helaas niet precies.
Al heel lang wordt daar koffie voor gebruikt : nu net weer in het nieuws... men drinkt op kantoren/tijdens werktijden te veel koffie... en te veel/te vaak is natuurlijk niet goed, maar een goede sterke zwarte koffie 'houdt je wakker en houdt je scherp!'

Antwoord : koffie, sterke koffie voor een betere concentratie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
doe NIET dingen waar suiker inzit. eerst helpt dat inderdaad maar later word je erg druk. (wal)noten helpen in tegendeel wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goede algehele conditie is belangrijk voor denksporters, dus daar hoort ook een goede evenwichtige voeding bij. Caffeine wil ook wel helpen.