Natuurlijke kleurstoffen in je taart of voeding:
Groen:
Matacha groene theepoeder, tarwegras. Je kunt spinazie-sap wat inkoken. Spirulinapoeder kleurt donkergroen.

Geel:
Kurkumapoeder of geelpoeder. Ik gebruikte het onder andere in deze paasbroodjes.

Oranje:
Gebruik (licht ingekookt) wortelsap of paprikapoeder. Wortelsap kleurde mijn worteltjesbrood zonder kneden.

Roze:
Gevriesdroogd rood fruit als frambozen en aardbeien als je kleurstof droog moet zijn. Vers fruit kan ook maar alleen als puree in een cake. Rode bietenpoeder of bietensap.

Rood:
Sap van een granaatappel.

Paars:
Kook het sap van rode kool in tot het water donker paars verkleurd.

Blauw:
Gebruik hiervoor de ingekookte paarse vloeistof. Voeg enkele korrels zuiveringszout toe (baking soda) en paars zal verkleuren naar blauw.

Bruin:
Zelf gebruik ik meestal cacao, maar instant koffie werkt ook. Kaneel geeft een lichte tint. Je kunt ook hele thee gebruiken.
fremar