Is elke dag chocola echt slecht?

Ik moet aankomen, nu heb ik een voedingslijst maar daarnaast eet ik nu bijna elke dag wel iets van chocola. Meestal pure M&Ms met nootjes. En dan niet 1 handje zeg maar...
Nu is mijn vraag, het voelt best erg ongezond..maar is het echt zo erg/slecht om dit dagelijks te eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Lekker hoor :)
En pure chocolade is gezond hoor
Ritsuka
10 jaar geleden
Veel honger bij het herstellen van een eetstoornis is normaal: http://www.youreatopia.com/blog/2012/5/22/extreme-hunger-what-is-it.html
Je lichaam moet herstellen, en vraagt om energie.
Ritsuka
10 jaar geleden
Geld trouwens niet alleen voor eetstoornis, maar ook als je moet aankomen na lange tijd ondergewicht.
Lees maar eens verder op die site, heleboel interessante artikelen.

Antwoorden (3)

Wat heet slecht, van alles teveel eten is slecht.
Als je wilt aankomen zou ik niet opeens veel chocolade gaan eten....
Ik zou goed ontbijten, goed middag eten en goed avondeten. Dan kom je al snel genoeg aan. Maar LET OP, zorg dat je gezond eet, dat is het belangrijkste!

Extra snoepen heeft eigenlijk geen zin als je slank bent... daar ga je alleen maar spijt van krijgen..

Gezond aankomen, dat moet je doen! Linkje in bron hieronder...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of dit aankomen is na een eetstoornis of dat je wil aankomen omdat je ondergewicht hebt.
Maar het lijkt me niet verstandig om aan te komen door middel van veel suikers en vetten.
Slechte vetten gaan namelijk ook rond onze organen zitten wat niet goed is voor je gezondheid.
Daarnaast kun je een suikerverslaving ontwikkelen waardoor je ander voedsel niet meer waardeert en is het ontzettend slecht voor je gebit.
Teveel suikers en vetten zorgen er ook voor dat je je eetgewoontes terugziet in je grootste orgaan: je huid.
En ik denk niet dat je er ongezonder uit wil gaan zien na een periode van aankomen.

Als ik jou was zou ik verdeeld over de dag 6 kleine maaltijden eten.
Daarnaast zou ik hierin natuurlijke gezonde vetten verwerken, waar je van aankomt.
Denk hierbij aan noten, avocado's, eieren, volle melkproducten, kazen en vette vis.
Ontbijt bijvoorbeeld met kwark, muesli en vruchten. Snack met een handje vol gedroogd fruit en noten.
Als middageten kun je denken aan een gekookt ei en een tosti met avocado en kaas. Snack nog een keer met een stuk fruit en eet een stuk zalm, gestoomde groenten en een zoete aardappel als avondeten.
Als je daarna nog even voor de tv zit kun je bijvoorbeeld een handje japanse mix nemen.

Daarnaast moet je niet vergeten veel te drinken. 3 liter vocht of meer per dag zorgt voor een goede doorstroming in je lichaam waardoor afvalstoffen je lichaam eerder verlaten.
Dit zal er ook voor zorgen dat je lichaam sneller op gezond gewicht is.
Zo kom je verantwoord aan en daar zal je lichaam je dankbaar voor zijn.
Daarnaast zou je je eens kunnen gaan verdiepen in de schijf van vijf.
Als het noodzakelijk is dat je binnen een korte periode aankomt, zal ik als ik jou was contact opnemen met een diëtist.
Zij kan je meer vertellen over eetgewoontes die je aan kunt leren om op gezond gewicht te blijven.

Ik hoop je een handje op weg te hebben geholpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar de vraag gaat over chocolade eten, daar ga je niet op in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij/zij moet aankomen waarnaar in tips geef om dit op een betere manier op te lossen.
Daarnaast leg ik uit dat suikers en vetten niet goed zijn in je dagelijkse voeding,
Hieronder versta ik ook chocolade.
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar je geeft geen antwoord op de vraag over elke dag een stukje chocolade eten.
Elke dag een stukje pure chocolade (dwz met min. 70% cacao) eten is gezond omdat er in cacao gezonde stoffen zitten voor o.a. hart en bloedvaten.