Waar kun je die pepers kopen die ze bij döner zaken hebben?

Ik heb deze bij de AH gekocht: http://www.ah.nl/producten/product/wi140616/ah-jalapenos

Ze zijn wel pittig maar smaken anders.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het zou een toevalstreffer zijn als je dezelfde smaak aan zou treffen. Er bestaan wel 180 verschillende Jalapenõ soorten, waarvan zo'n 120 actief gekweekt worden.
Ook de manier waarop ze ingemaakt zijn kan erg veel verschil in smaak opleveren. Google maar eens op 'afbeeldingen Jalapeño pepers'.

Persoonlijk vind ik de pepers die jij aangeeft van AH te zuur en te slap, maar dat is persoonlijk. Het ligt voor de hand dat een Dönerzaak die goed bezocht wordt, haar producten uit de ( horeca) groothandel betrekt. Dit zijn grotere verpakkingen/inhoud en is altijd prijsgunstiger dan kleine verpakkingen met minder inhoud. Bij een goed lopende zaak krijgt het geen kans om te bederven en dan is het gunstig. Een voorbeeld;
http://centerhoreca.mamutweb.com/Shop/Product/Jalapeno-pepers-schijfjes-3kg/8150109
Je hebt zelfs kans dat ze de pepers zelf inmaken...in kleine familiebedrijfjes is dit vaak ook goedkoper en veel werk is het niet.

Je kunt uiteraard ook vragen aan het personeel of de baas van de zaak zelf, waar de pepers vandaan komen en of het mogelijk is om ze steeds in een bakje apart te kopen.
Die mensen willen ook verdienen en de kans is groot dat je ze dan gewoon los kopen kunt!
amc