Wat is het verschil tussen soepkommen en soepkoppen? En met name: waarom zitten er soms twee oren aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Geen verschil.
Zowel aan een soepkop als aan een soepkom (immers hetzelfde alleen ander woord), kunnen oren zitten. Ik vind dat wel makkelijk, hoewel het geloof ik in een restaurant niet als netjes wordt geacht, de kom beide oren vastpakkend aan je mond te zetten. Maar je kan kiezen of je het ene of het andere oor wil pakken om het laatste restje uit te lepelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de soep soms heel heet is en zo gegeten moet worden zijn er twee oren aan een soepkop om hem aldus op te drinken. Een volle soepkom wordt uitgelepeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen verschil. Als je naar de winkel gaat zul je zien dat de namen kris-kras door elkaar worden gebruikt voor hetzelfde product. Het aantal oren wordt bepaald door het aantal handen waarmee de eter het ding wil vasthouden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het ding graag zonder handen vasthouden!?
AWM
14 jaar geleden
Dat kan! Dan moet je eentje zonder oren kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL !!
En een plus voor het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder handen vasthouden?? hoe dan... met de ellebogen?
kop = 1 of 2 oren

kom = geen oren

4 uur = cup a soup
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL! Google eens op afbeeldingen van soepkommen en soepkoppen, dan zul je zien dat je regel niet opgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds wanneer is google de bron van alle wijsheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de discussie over koppen en kommen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen al?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sluikreclame
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet waar... kuch.... coca cola
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soepkom kennen we
Een soepkop? Bedoelt ge soeptasje ...daar zal wel niet veel soep in kunnen zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
souptas?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://taal.vrt.be/taaldatabanken_master/taalkwesties/t-tz/tk-t0088.shtml als het niet mag....is het meestal goed Vlaams
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahja, net als een taske koffie, fc de kampioenen pays off...
Door die twee oren hoeven ze maar 1 soort te maken voor links- en rechtshandigen.