Hoe weet je of mandarijnen in de supermarkt lekker zoet zijn?

En wat doe je als blijkt dat ze heel vies en zuur zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze zuur zijn, geef ze dan maar aan mij, lekker.
flyingcrow
13 jaar geleden
Mag je van mij de zure ook hebben!Jakkes!

Het beste antwoord

Clementines zijn de zoetste en dan moet je die nemen die het donkerst oranje zijn. Hoe donkerder hoe zoeter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb alleen nog maar clementines gekocht, en die waren allemaal lekker!

Andere antwoorden (6)

Wat ik weet van de Albert Heijn is dat zij onvoorwaardelijke garantie hebben. Als jij mandarijnen koopt, je eet ze thuis en je vind ze niet zoet genoeg. Dan breng je ze terug en krijg je al je geld terug.

''Niet tevreden? Geld terug!'' is geen reclamestunt maar dat is echt zo.

In de supermarkt mag je helaas niet proeven. Als je dus zekerheid wilt kan je beter naar de groenteboer waar je een product kan proeven voordat je het koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in onze supermarkt altijd een gok, de ene keer zoet en dan weer zuur.
Als ze vies zijn gooi ik ze helaas weg maar als ze zuur zijn strooi ik er wat suiker op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze nog een zweempje groen hebben, weet je al wel zeker dat ze zurig smaken. Het beste is, om ze dan een paar dagen in de vensterban k te laten liggen. (Beetje narijpen)
Verder is mijn idee dat , hoe dieper oranje de schil, (en dan wat grof bobbelig, beetje losse schil) hoe zoeter de mandarijn is. Een idee hoor, niet onderzocht. Maar klopt meestal wel, is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met republikeintje, de grotere met grof velletje zijn over het algemeen het lekkerst. Als ik mandarijnen heb die niet zo lekker zijn, pers ik ze uit en sla het sap snel naar binnen, heb je toch nog je vitamientjes gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig ligt er een proef-mandarijn bij ons in de supermarkt. Kun je proeven of ze llekker zijn.
Het wisselt met mandarijn. Zoet of zurig, met of zonder pitten.
Anders vraag ik het de man van de groenten-afdeling. Die weet er veel van.
En in mijn burtwinkel is een groentenboer die precies correct vertelt hoe of wat met het fruit.
Zelf kies ik voor de grotere Clementines. Lekker ruim in het vel (kun je zien). Eigenlijk altijd lekker in de periode november tot half januari. Daarna komen de kleine mandarijnen weer en blijft het een gokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd even vragen of je er een mag proeven, doet men over het algemeen niet moeilijk over.