Wat kun je krijgen als je geen melk drink?

Ik lust geen melk. ik drink het dus ook nooit.. is dit heel slecht ofzo? bijv ga je als je het niet drinkt eerder dood ofzo?

gewoon yoghurt eten en kaas enz. doe ik wel.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is niet zo erg. Als je maar genoeg zuivel binnenkrijgt. Zuivel bevat kalk en dat is heel goed voor je botten, het maakt en houd je botten sterk(er). Dus wanner jij gewoon wel yoghurt en kaas eet is er niets aan de hand.

Geen zorgen dus!

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat aanvullende info:
In de Nederlandse voeding is zuivel vooral belangrijk vanwege de calcium die erin zit. De groep vergelijkbare producten 'zuivel' bestaat uit alle soorten melk, melkproducten als yoghurt en vla en alle soorten kaas en kaasproducten. In een gemiddelde voeding zonder zuivel zit ongeveer 300-400 milligram calcium. Voor volwassenen wordt 1000-1200 milligram aanbevolen. Er is dus een bepaalde hoeveelheid zuivel nodig om voldoende calcium binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

check de schijf van vijf> je eet andere dingen uit het vakje 'zuivel' > prima toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet erg, yoghurten kaas enz. zijn ook gewoon melkprdoucten.
Dont worry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets mis mee. Je hebt geen melk nodig. Integendeel, je bent toch geen kalfje?

Je calcium haal je veel beter uit groene groentes, yoghurt, kaas en amandelen b.v.

Je gaat zeker niet eerder dood!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem. Je kunt best zonder melk.
En yoghurt is denkelijk zelfs nog beter dan melk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij moet je vooral uitkijken dat je niet te weinig calcium binnen krijgt. Melk levert aardig wat calcium, en dat is onderandere een bouwstof voor je botten. Het zorgt er ook voor dat je spieren en zenuwen goed werken. Je kunt het allemaal iets preciezer nalezen op: http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/calcium/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt (ik zeg kunt) te weinig calcium binnenkrijgen en die is belangrijk voor het sterk maken van de botten, zeker op jonge leeftijd. Gelukkig zijn er genoeg vervangende middelen, zoals andere zuivelproducten. Kijk maar even op "voedingwijzer".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit melk drinken zouden veel meer mensen moeten doen, melk is bedoelt voor kalveren.
Er komen steeds meer geruchten dat het drinken van koemelk ongezond is voor de mens, vooral voor onze darmen.
Maar onze darmen zijn het belangrijkste deel van ons eigen immuunsysteem, gaat het met onze darmen slechter, dan gaat het ook slechter met ons immuunsysteem.
Yoghurt daar en tegen is wel erg gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet erg want je eet wel andere zuivelproducten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou in melk zit calcium en dat is goed voor je botten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten drink ik al ruim 67 jaar geen melk o.i.d., lust ik niet, eet alleen kaas, niet buitensporig. Gelukkig goed gezond incl. botten en doe regelmatig zwaar werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel melk een gezonde dosis kalk bezit is het vooral een product wat veel aandacht krijgt ivm onze primaire sector.
Aangezien kaas ook melk is (voor de bereidi9ng van 1 kg kaas is 10 kg ofwe,l liter, melk nodig.)
Alle zuivelproducten Ook Yoghurt, kwark, vla, ijs etc etc en ook eieren etc. bevatten veel calcium wat nodig is voor de vorming van botten nagel etc.
Zou je dus helemaal geen zuivel of voedsel eten waqarin calsium voor komt dan krijg je hele broze botten waardoot deze snle kunnen breken. Je zult dus niet sterven aan gebrek aan melk maar wel zwakke botten lrijgen tgv een te kort aan calsium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks! ik heb lactose intolerantie en mag dan geen melk en geen vla enz. maar ik leef nog dus het valt allemaal best wel mee

ooit soja melk geprobeerd? ik vind het niet zo lekker maar prima vervanger.

in pannekoeken beslag is het wel heerlijk