Uiteindelijk gevonden! (En daarmee is dit denk ik de tot nu toe langdurigste zoektocht in mijn hele GV-carrière geworden, opnieuw geactiveerd door de herhaling van de vraag).

Daar was Hotel Pentrop gevestigd.
. . .
Ga voor een foto van hoe het er toen uitzag naar deze link:
https://i.pinimg.com/originals/a0/47/d7/a047d782ce6f134855b0150fcf6d8b1e.jpg
Toegevoegd op 16 februari 2023 22:59: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tot 1996 was er café-restaurant-kegelhuis Bossink gevestigd.
In 1996 verkocht aan drie broers van de familie Hu. Zij vestigden er een Chinees restaurant.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Het café-restaurant Kegelhuis van Bossink zat echter op het adres Oldenzaalsestraat 218. Zie bijvoorbeeld midden op het onderste deel van deze krantenpagina: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBPERS01:003318026:mpeg21:p00018
Amadea
een jaar geleden
China-Tuin zat trouwens al in februari 1995 op nummer 547: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBPERS01:003123002:mpeg21:p00032
SentWierda
een jaar geleden
@Amadea. Voor zover ik kan nagaan moet de huisnummering in de Oldenzaalsestraat enkele keren zijn gewijzigd.
Het huidige nr. 218 oogt als een gewoon woonhuis.
In een advertentie van 16 april 1964 (Delpher: Twentsche Courant Tubantia) staat als adres van café-restaurant 'Het kegelhuis'): huisnummer 266.
Terwijl in een advertentie van 24 december 1956 ditzelfde café-restaurant op nr. 218 was gesitueerd (Delpher: Twentsche Courant Tubantia).
De familie Bossink vermeldt 1996 als verkoopjaar. Blijkbaar is dit iets eerder geweest, zoals het AD in februari 1995 suggereert.
Amadea
een jaar geleden
Het blijkt dat jij Enschede en Hengelo door elkaar haalt, SentWierda. Jammer dat je geen bron vermeldt. Vraagsteller heeft nog niet het gewenste antwoord.
Wimmehari
een jaar geleden
Dit klopt helemaal, het gaat over Hengelo, waar toevallig ook een restaurant aan de Oldenzaalsestraat verkocht werd aan Chinezen
Wimmehari
een jaar geleden
Amadea, hartelijk dank, ik spendeerde ook al heel veel tijd, niet gevonden... Nogmaals hartelijk dank !!