Wat voor spul zit er in het snoepgoed"zure ufo's?

En waar kun je dit snoepgoed nog kopen? en het spul wat erin zit?
Of zou je dit ook zelf kunnen maken?

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt voor alle antwoorden.

9 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon Albert Heijn, in het "look'o'look" schap, naast het eetpapier ;-)

Het beste antwoord

Bij Anneke's Zoetwaren zijn ze te koop: http://www.annekeszoetwaren.nl/index.php?item=ufo_s_-zure--per-stuk&action=article&aid=171&lang=NL

Het zijn ouwels (eetpapier) gevuld met zuur poeder, in verschillende fruitsmaken. De ingrediënten zijn: suiker, dextrose, maïszetmeel, voedingszuur E334, zuurteregelaar natriumbicarbonaat, aroma's, kleurstoffen E100, E132, en E162.

Het lijkt mij niet dat ze thuis na te maken zijn.
Amadea
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Dankjewel,het is een van de weinige zure dingen die ik lekker vind!

Andere antwoorden (2)

Zijn ook gewoon te koop bij de makro en ik dacht ook bij de sligro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eetpapier kun je zelf maken.
In het Duits worden dit oblaten genoemd, een recept vind je :http://www.gutefrage.net/frage/oblaten-rezept

De vulling: Geen idee. Een namaak-idee zou zijn om met poedersuiker en citroensap een glazuur te maken en deze, eenmaal uitgehard, weer te verkruimelen. Ik denk dat je dan toch een zure poeder hebt.

En dan op elkaar plakken. Misschien wel het moeilijkste van allemaal. Wellicht plakt het met water, aangezien er zetmeel in het eetpapier zit. Anders kun je eetbare lijm gebruiken, verkrijgbaar bij bakwinkels.
Succes ermee! Een hele klus, maar ik denk wel erg leuk om te doen!