Wat is nu echt de gezondste fruitsoort?

Toegevoegd na 31 seconden:
Of welke bevat de meeste vitaminen en mineralen enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Fruit is heerlijk en een paar stukjes fruit passen in een gezond voedingspatroon. Maar verder hangt het van jouw persoonlijke situatie af welke fruitsoort goed voor jou is. Heb je vooral behoefte aan vitamine C dan komen citrus, aardbeien en kiwi's in aanmerking. Wil je vooral ant-oxidanten dan moet je bosbessen, bramen, frambozen of pruimen kiezen. Gaat het om de vezels, eet dan fruit met schil als die eetbaar is. Wil je afvallen, eet dan niet meer dan één portie fruit per dag en drink vooral geen vruchtensap vanwege de forse hoeveelheid suikers die je daarmee binnenkrijgt.

Toegevoegd na 2 uur:
anti-oxidanten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

dat is al heel vaak gevraagd variatie is het beste er is geen fruitsoort met het meeste aleen meer van iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps zie het nu ook had er nu een keer niet eerst na gekeken of hij al een keer gestelt was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel hoor!
Ik ben even de naam kwijt. Maar in Suriname groeit een rode kers aan de boom die de meest vitamine C heeft van alle vruchten. Zodra ik de naam heb gevonden dan zal ik het melden. Hij is rood en heeft de grote van een een normale kers en hangt aan een boom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevonden! De Acerola bes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziehier je lijstje, even doorlinken en je ontlleed de complete groentewinkel.
jc54
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk niet te beantwoorden, de meningen verschillen nog al , in een kiwi zitten ongelooflijk veel vit. C
zoveel zelfs, dat je een kiwi wel maandenlang kunt bewaren, als je die zelf geplukt hebt in je eigen tuin, ook een citroen zit zeer veel vit. C, ook daarom kan je deze zeer lang bewaren.
Maar gek genoeg is een appel voor veel mensen niet gezond, krijgen er maagzuur van en ontwikkelen soms een allergie voor appels!
Onze allerbekendste fruitsoort om gezond de winter door te komen is de sinaasappel, maar echter in de sinaasappel zitten stoffen die door je lever gezien worden als giftig en je lever moet er heel hard aan werken om al dat "gif"weer uit je lichaam te halen.
Veel mensen krijgen maagproblemen van vers sinaasappelsap!
Druiven zijn gezond, maar honden worden er ziek van, peren dan? Graapfruit? Zeker de rode graapfruit is erg gezond, bananen dan, zeer gewild door de sporters, maar welke is dan de gezondste, ik ben er nog niet uit en wat er vandaag geschreven wordt over fruit is misschien morgen weer achterhaald.
Ook de manier van kweken heeft zeer veel invloed op de vit. en mineralen in ons fruit en niet te vergeten het vervoer en opslag van fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiwi's bevatten veel c, maar absoluut niet extreem veel, er zijn fruitsoorten die veel meer vitamine c bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik nu een prima, lekker relativerend antwoord Ed.
Dus PLUS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker fynnya, rozenbottels en wat dacht je van vruchten van de Cornus mas en de duindoorn.
Het 'gezondste' kun je niet zeggen omdat ieder fruitsoort zo zijn eigenschappen heeft.

Maar alle bessensoorten en rood fruit zijn ontzettend gezond en de meeste mensen vinden ze ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag 'welk fruit is het minst gezond' is veel gemakkelijker te beantwoorden, hoewel alle soorten waardevol zijn.
Super-fruit is de kiwi, de blauwe bes, de cranberry en de goiji bes.
Bananen zijn ook heel gezond, deze bevatten als extra veel kalium, magnesium en iets selenium. Ze leveren ook de meeste energie van alle fruit. Mango kan er ook wat van, dit is ook heel 'rijk' fruit.
Gedroogd fruit heeft ook weer andere eigenschappen dan vers, en zijn ook heel gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
besvruchten zijn het meest gezond, qua vitaminen en mineralen, ondanks dat ze zuur smaken hebben ze een basenoverschot.belangrijk met gezonde voeding is dat je het goed mengt met het speeksel, dus langzaam eten en drinken. veel antwoorden vind je in het boek "de kleine dokter"van a. vogel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rozenbottel, zit vaak in roosvicee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kiwi is heel voedzaam. Hij bevat meer vitamine C (1 kiwi = 166% van de dagelijkse behoefte) dan veel andere fruitsoorten en is een goede kaliumbron. Kiwi’s bevatten ook het cholesterolverlagende pectine, verder aminozuren, bètacaroteen, foliumzuur, kalium, magnesium, koper, zink, fosfor, mangaan, vitamine A en is het een vetarme bron van vitamine E. Verder bevatten ze koolhydraten, eiwitten en zeer weinig vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij: blauwe bessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mango en kiwi en annas bevatten extra enzymen waar door alles makkelijker verteerd word voor mensen die last hebben om eten te verteren mensen die vaak last van de darm hebben je kan deze ook toevoegen als je aan een rauw food dieet doet want rauw food word niet hoger dan 42 graden verhit dan blijven de enzymen ook in