Is het eten van 18 sneeen bruine boterhammen met kaas, op 1 dag, slecht voor je?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke dag?
Amadea
10 jaar geleden
En eet je verder geen fruit, groente, warm eten?
Ritsuka
10 jaar geleden
Man of vrouw? En wat doe je op een dag aan activiteit?

Het beste antwoord

18 boterhammen met kaas (ik ben uitgegaan van 1 grote plak per 2 boterhammen) levert ongeveer 2360 kcal (zie afbeelding).
Dit is genoeg energie voor een gemiddeld persoon.
Je mist wel een aantal vitamines en mineralen (vitamine c vooral) en je krijgt een beetje veel zout binnen door de kaas, maar echt ongezond is het nie hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is niet iets om elke dag te doen, dat is veel te eenzijdig. Maar in principe zit je goed ket hoeveelheid energie en verhoudingen van eten (beeje afhankelijk van je activiteit natuurlijk).

Toegevoegd na 2 uur:
In een reactie had iemand het nog over boter, dit heb ik niet meegerekend. Als je ook boter er op smeert, word het totaal aantal kcal natuurlijk een stuk hoger.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Reken je dan zonder boter? Dat smeer ik er altijd dik op.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat stond niet vermeld in de vraag, dus dit heb ik niet meegerekend, zoals je in het plaatje kunt zien.

Andere antwoorden (2)

als je zware lichamelijke arbeid doet, valt het wel mee, maar het is gezonder om wat variatie aan te brengen, dus niet alleen kaas, maar ook ander broodbeleg
10 jaar geleden
Als het voor de hele dag is maakt t niet uit behalve dat je gewoon heel veel andere stoffen mist maar dan moet het wel t enige zijn wat je eet anders word je echt heel dik en ongezond denk ik (en zooizo lijkt me 18boterhammen met kaas ook een beetje saai)