Kan ik een winkel aanklagen voor een bot in kipfiletblokjes?

Ik heb kipfiletblokjes gekocht zoals een normaal mens soms doet, maar ik beet op een stuk bot dat er nog in zat...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Erna55
9 jaar geleden
Waarom meteen een juridische aanklacht ?
Ik weet dat het in Amerikaanse films meteen gebeurt. Maar ik snap niet wat er zo vreselijk is aan het bijten op een stokje bot.
Wees reëel, er is geen ramp gebeurt, of wel ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is je schade?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat wil je dan met die aanklacht bereiken? Dat er voortaan voor wordt gewaarschuwd? Dat je een schadevergoeding krijgt?
Ivana
9 jaar geleden
Als er nou een SPELD in zat....Maar bot is kip-eigen en dat kan gebeuren.

Het beste antwoord

Nee, want op de achterkant staat dat het zou kunnen voorkomen dat er nog een stukje bot inzit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog nooit gelezen dat het op de verpakking van kipblokjes staat, wel op visfilet dat er een graatje in kan zitten. Maar aanklagen vind ik sowieso erg ver gaan, zeg het gewoon de volgende keer tegen de verkoper dat je dit hebt aangetroffen en vraag of ze daar bij het verpakken beter op kunnen letten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zag het laatst toevallig ook op die van kipfilet staan. Of dat ook voor de blokjes is weet ik niet zeker, maar ik denk het wel.

Andere antwoorden (1)

Een aanklacht indienen kan technisch gezien wel. Maar hij zal verworpen worden omdat de fabrikant nergens garandeert dat het stuk vlees bot-vrij is.

Het enige wat je bereikt is dat je jezelf én de maatschappij op kosten jaagt.

Maar stel nu eens dat je aanklacht wel gehonoreerd wordt.

Dan zou je een schadevergoeding kunnen eisen voor de geleden schade. Ik ga er even vanuit dat het bijten op een stuk bot je niet je hele gebit gekost heeft. De schade is dan hoogstens een wat minder plezier in het eten van het kipfiletje (iets waar geen enkele nederlandse (!) rechter je een vergoeding voor zal geven) en wellicht een filetje wat niet in orde was en dat vervangen dient te worden.

Je winst zal dus een filetje van ongeveer €1,50 zijn.

Heb je wél je gebit er op gebroken én heeft de fabrikant een bot-vrij product gegarandeerd dan kan het zijn dat we over andere bedragen praten.

Maar voor je je winst gaat tellen: de rechter zal je eerst nog vragen of je onderling al tot een schikking hebt proberen te komen. Een fabrikant heeft immers het recht een fout te herstellen cq. te vergoeden.

Het kan dus zijn dat je, door het niet volgen van de procedure, (een deel van) de proceskosten moet betalen. Daar gaat je winst....