Hoe kan het dat er in Special K chips van Kellog's net zoveel calorieën zitten als gewone chips?

Volgens de fabrikant 60% minder vet dan gewone chips maar beide hebben ongeveer 120 calorieën per 30 gram.

www.profnews.nl/.../kellogs-richt-zicht -op-vrouwen

Toegevoegd na 10 minuten:
www.profnews.nl/.../kellogs-richt-zich-...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In Kellogs zit enorm veel suiker. dit geldt ook voor de special K variant. dit zorgt voor de grote hoeveelheid calorieën. minder vet dus, maar wel veel suiker.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dat is dan ook geen goed alternatief voor gewone chips.
Lekker misleidende reclame van Kellog's dan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Daarnaast is "gewone chips" natuurlijk ook een rekbaar begrip. En hoe gewoon de chip ook is, de olie waarin hij gebakken is maakt natuurlijk ook veel uit. Maar je hebt gelijk, de reclame is 'misleidend' in het geval je het als een gezondheidsclaim interpreteerd, maar dat diet Kellogs niet (expliciet). Strikt genomen is de reclame dus wel correct en daarmee toegestaan. En een fabrikant gaat natuurlijk niet de min-punten van zijn produckt in de reclame aangeven. Daar hoor je als consument rekening mee te houden. Die busjes Axe deo hebben ook niet het effect dat de vrouwen in de reclame lijken te ondergaan. Er zelfs iemand die ze daar over heeft aangeklaagt. ;-)
http://www.telegraaf.nl/buitenland/20513760/__Unilever_aangeklaagd_om_Axe-effect__.html