welke noten heeft biotine?

of er biotine in noten zitten, zoja welke?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Poet
10 jaar geleden
Er zijn maar enkele voedingsmiddelen die biotine in grote hoeveelheden bevatten, zoals koninginnengelei en bakkersgist.
De beste natuurlijke bronnen van biotine in de menselijke voeding zijn orgaanvlees, zoals lever en nieren, evenals eierdooier en sommige groenten. Lever bevat ongeveer 1 mg/kg biotine. Fruit, de meeste groenten en (spier)vlees zijn slechte bronnen en bevatten slechts ongeveer 0,01 mg biotine per kg.
Voor wat betreft groenten zijn peulvruchten, sojabonen, pinda's, bieten, tomaten, sla en wortelen goede bronnen, alhoewel de concentraties daar ook relatief laag zijn. Verder nog havervlokken en rijst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotine

Antwoorden (1)

In alle noten zit biotine, ook wel vitamine B8 of vitamine H genoemd. Ook in pinda's vind je biotine.