Ja dit kan, zie engelse wikipedia (bron). Hierin word vermeld dat Chinezen vroeger eipoeder maakten door eieren op te kloppen en in de zon te drogen te leggen en daarna te verpoederen. Dus vermoed dat als je eieren opklopt, en bij 55 C in de oven legt, je na paar uur ook wel uitgedroogd ei hebt. Wel goede kans op dikke Salmonella infectie, als temperatuur nl 45 ipv 55 C is dan is dit goede groeitemp voor deze bacterie, die in ongeveer 3 van de 10.000 van de eieren zit. Dus ik zou kans niet nemen.
De industrie maakt eipoeder door te eiwit te vernevelen en binnen paar seconden te drogen in veel warme, zeer droge lucht (net als melkpoeder). Dit is echter thuis moeilijk na te bootsen.