Waarom mogen honden geen aardappelen ???

Mijn moeder zegt altijd dat honden dit niet mogen maar waarom niet eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gaan ze bekakt van blaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alleen maar zo met hete aardappels ;-)

Antwoorden (6)

Rauwe aardappelen zijn giftig voor een hond maar gekookt zijn ze juist weer goed.

* Aardappelen : aardappel vergiftiging komt zowel bij mens als hond voor. Rauwe aardappelen, zeker aardappelschillen, spruiten zijn zeer giftig voor de hond.
Opmerking ; gekookte of gepureerde aardappelen zijn goed voor de hond, zelfs vrij voedzaam en verteerbaar. Let wel op NIET gekruid!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te verteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden maken het enzym niet aan wat nodig is om aardappelen te verteren. Dat geld ook voor witbrood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we voedsel hebben voor honden en voedsel voor mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond kan tegen zo goed als niets, hij heeft een eiwittenallergie, en kan dus echt bijna tegen niks. Alles moet natuurlijk zijn zonder smaakjes enzo... Maar wij hebben hem een tijdje eens een kleine stukjes aardappel gegeven en daartegen kon hij wel erg goed. Nu doen we het niet meer omdat de dierenarts zei dat het beter was bv een klein stukje appel. Verder weet ik het ook niet echt. Groetjes Juullieex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de winter worden de aardappelen bespoten om niet uit te lopen dat is vergif voor honden