Ik heb echte jus van varkensstooflappen, hoe lang en waar kan ik deze bewaren?

Mijn moeder en oma zetten het vroeger donker weg en warmden het elke of om de dag op en gingen wel een jaar door met het zelfde pannetje. Is dat ok? Verder vind ik verdeelde meningen en ik zou graag weten wat jullie denken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik vries het altijd in, in een ijsblokjesvorm
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ook, vooral als ik sucadelappen gemaakt heb, daar krijg je toch echt de lekkerste jus van! Wel goed verdelen, anders is het ene blokje alleen vet, en het andere blokje vol met vleessap.

Antwoorden (3)

Ik bewaar de jus een dag of 4 a 5 in de koelkast, langer dan dat gaat niet, want dan komt er schimmel op. Zet het afgesloten weg en pak steeds een schone lepel om de gewenste hoeveelheid eruit te scheppen. Warm alleen dat beetje op. Koel de jus ook goed af voordat je het in de koelkast zet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de koelkast < 4°c, 3 tot max 4 dagen houdbaar. Nog beter is het om de jus in te vriezen, dan kun je het nog langer bewaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Giet de jus in een ijsblokjesbakje en vries de jus in. Als het goedje bevroren is haal je blokjes uit het bakje en gooi je alles in een plastic zakje. Wil je jus pak je enkele blokjes en klaar is Kees.
Je jus is op deze manier een spreekwoordelijke eeuwigheid goed.
Jus in de kelder bewaren en om de zoveel tijd even opwarmen is echt niet meer van deze tijd en zelfs gevaarlijk voor de gezondheid. De jus is op deze manier een prachtige voedingsbodem voor allerhande micro-organismen.
En sommige van die beestjes kunnen je een zeer onaangename ervaring bezorgen.
Dus niet doen zou ik zeggen.