Is het goed om deze eiwitten te nuttigen? (Zie uitleg)

Ik ben al een tijdje bezig met clean eaten en had een vraagje. Ik eet 's ochtends havermout met amandelmelk en wil hier graag een schep soja proteïne poeder doorheen doen? Is dit goed als ik wat strakker wil worden? Ik kan helaas niet naar de sportschool ivm blessure maar doe wel na t ontbijt buikspieroefeningen. Mijn vraag is dus meer; kan ik van een schep eiwitten echt aankomen (krijg ik hier een buikje van of is dit een fabel) of is het beter de kcal uit wat anders te halen als ik niet echt sport?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt eiwitpoeder door je havermout heen doen, wel goed mengen, anders heb je klonten en dat smaakt niet lekker. Maar hier ga je echt niet spontaan strakker van worden. Extra eiwitten is over het algemeen wel goed, maar je moet wel actief bezig zijn voordat het omgezet word in spieren. Alleen elke dag wat buikspieroefeningen doen is dan niet genoeg. Waarom train je de rest van je lichaam niet? Je hebt een blessure, maar als dat bijvoorbeeld aan je knie is, kun je wel je armen, schouders en rug trainen. Probeer elke dag 30 minuten te bewegen, je kunt wandelen, armspieren trainen, buikspieren trainen, fietsen etc (afhankelijk van wat je blessure is). Of je van de schep eiwitten aan gaat komen is niet te zeggen, dat ligt er totaal aan hoeveel je eet en wat je eet op een dag, en wat je verbrand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100