Waar kun je spekkoek kopen?

In een normale supermarkt kan ik het niet vinden... Is het ook ergens te koop? Of moet je zoiets zelf maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zo'n Surinaamse toko moet je het wel kunnen kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is eerder een vraag gesteld over spekkoek.
Tik, " Hoe maak ik spekkoek " in, bij : zoek.
Heb je meteen het recept.
smullen maar !!

Het beste antwoord

Oehh.. ik krijg er al zin in als ik je vraag lees. :p

Ik en veel andere mensen, waarmee ik de liefde voor spekkoek deel vinden de zelfgemaakte spekkoek altijd het lekkerst! Het kost wel wat tijd, maar het verschil is er (als je het goed doet) zeker!

Je kunt spekkoek wel ook in de supermarkt kopen, maar zoals hier boven aangegeven is deze nooit zo lekker als een echte zelfgemaakte. Bijv. bij AH, Sligro, C1000, Jumbo... Of je kunt natuurlijk naar een Indonesische toko gaan. Daar zijn ze ook erg lekker!

Dus wil je echt genieten van spekkoek zou ik 1. het zelf maken!
/2. bij een Indonesische toko
/3. dan echt als laatste keus uit de supermarkt.

Nou geniet er van! ;)

Toegevoegd na 5 minuten:
En een goed recept om je dan toch zelf aan het bakken te krijgen: http://www.kokkieblanda.nl/indonesian/jajanan-dessertzoet/2398-spekkoek-indische-in-laagjes-gebakken-cake
;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan het bij een bakker wel kopen, en ook bij Turkse bakkerijen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meestal te koop in Surinaamse winkeltjes en ook zie ik het vaak te koop bij Indische toko's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is spekkoek Indonesisch. Dus een indonesische toko lijkt me voor de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is waar, maar in Suriname heb je de Javaanse Surinamers die het ook tot een Surinaamse Nationale lekkernij hebben gemaakt al heel lang geleden.
Die min begrijp ik overigens niet, mijn antwoord was correct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik begreep al van je dat het om javaanse surinamers ging. Je hebt overigens ook gelijk. Zeker in Mokum, maar ook in rotterdam heb je spekkkoek in surinaamse toko's. van mij een plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u :-)
Bij de toko.

Je kunt het ook zelf maken:
http://www.kookjij.nl/recept-indonesische-spekkoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de jumbo supermarkt verkopen ze het wel.. En groothandel als Makro ook alleen moet je dan iemand met pas zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt,ik koop het ook bij de Jumbo,het ligt in de koeling bij de meer exotische producten(zoutvlees,bakkeljauw e.d.).Een plus hoor,al is het alleen maar om die min weg te werken die nergens op slaat.
Het is bij de Jumbo gewoon te krijgen in de koeling bij de groenten/kruiden.