Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je van nootmuskaat high worden?

Er wordt gezegd dat je van nootmuskaat high wordt, maar moet je dat dan mengen met iets of kan ik het rustig op mijn bloemkool doen zonder high te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vet cooool!!! Ga ik zeker proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er dood aan gaan. Niet proberen!
Ritsuka
11 jaar geleden
Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen. Het gebruik van nootmuskaat als recreatieve drug is niet populair vanwege de sterke bittere smaak. Het heeft ook veel ongewenste neveneffecten zoals duizeligheid, blozen, droge mond, hartkloppingen, constipatie, moeite met plassen, misselijkheid en paniekaanvallen. Een ander nadeel is de lengte van de toxische reactie die meer dan 24 uur, maar soms zelfs meer dan 48 uur kan duren. Goh, inderdaad vet cool joh! -.-
Ritsuka
11 jaar geleden
even gekopieerd van antwoord hieronder

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In een lage dosis geeft nootmuskaat geen merkbare psychische of neurologische effecten, maar bovenmatig gebruik kan hallucinaties veroorzaken. Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen. Het gebruik van nootmuskaat als recreatieve drug is niet populair vanwege de sterke bittere smaak. Het heeft ook veel ongewenste neveneffecten zoals duizeligheid, blozen, droge mond, hartkloppingen, constipatie, moeite met plassen, misselijkheid en paniekaanvallen. Een ander nadeel is de lengte van de toxische reactie die meer dan 24 uur, maar soms zelfs meer dan 48 uur kan duren.
Er zijn bronnen bekend waarbij de effecten van nootmuskaat worden vergeleken met die van MDMA (ecstasy). In zijn autobiografie beschrijft Malcolm X incidenteel gebruik van nootmuskaat onder gevangenen. Dit wordt dan verdund met water ingenomen om een effect als dronkenschap te verkrijgen. De penitentiaire medewerkers ontdekten deze praktijken en verboden uiteindelijk het gebruik ervan in de gevangenis.

Een beetje over de bloemkool lijkt me geen kwaad te kunnen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het schijnt van wel, een paar theelepels en je zou wat moeten voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je gaat dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja van liters water te veel ga je dat ook, overal waar te voor staat ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding