Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is op m'n naam en adres een bestelling geplaatst bij een Turkse pizzeria. Nu houden zij vol dat ik besteld heb en moet betalen. Wat nu?

De pizzeria is al 2x langs geweest vandaag en gedreigd dat ze de politie zouden bellen terwijl ik niks heb misdaan en eerlijk heb gezegd dat ik het niet besteld heb. Voel me machteloos en bedreigd door de pizzeria die blijft stalken ( telefoon , aanbellen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De pizzeria bellen en zeggen dat de bestelling niet van jou is en dat iemand anders waarschijnlijk een grap uithaalt. Verder zou ik zeggen dat zij toekomstige bestellingen op jouw adres niet in behandeling hoeven te nemen. Ik zou vooral niet betalen als jij daadwerkelijk niks gedaan hebt. Juridisch gezien kunnen zij jou toch niks maken. Indien zij jou fysiek bedreigen of de hele tijd agressief blijven aanbellen zou ik de politie inschakelen, zoals eerder hierboven aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben net de pizzeria gebeld en hoop dat ze het nu snappen. Heel erg bedankt voor jullie hulp! Fijne maandag nog.

Andere antwoorden (3)

Als jij niets hebt besteld bij hun kunnen zij juridisch niets doen. Met de politie beginnen zij niets, zij moeten namelijk kunnen aantonen dat jij wel degelijk bij hun hebt besteld. Als ze telkens weer terugkomen zou ik zelf de politie bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
tip: neem als ze weer langs komen jullie gesprek op met een mobiel of iets dergelijks. Als ze je bedreigen kan je dat overleggen aan de politie als bewijs, en kan je meteen aangifte doen van bedreiging als je dat wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het via justeat is besteld, en jij hebt het niet besteld, dan is er sprake van frauduleus handelen (immers, iemand heeft vanuit jouw naam besteld). Uit de voorwaarden van justeat blijkt dat verantwoordelijkheid van justeat hierbij niet uitgesloten is, en dat jij verantwoordelijk bent voor gebruik van de site via jouw internetconnectie. Verwijs de pizzeria maar gewoon door naar justeat. Zij zouden het redelijkerwijs op moeten lossen. http://www.justeat.nl/privacy-policy
pizzeria's vragen altijd naar een telefoonnummer bij de bestelling. als dat nummer you niet toebehoort dan zou ik mij geen zorgen maken. zou ik ook even aangeven bij hen als ze weer langskomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze vragen meestal een tel.nr. Om de bestelling te verifieren. Kennelijk hebben ze dat nu nagelaten. Laat ze lekker de politie bellen. Dan zijn die in ieder geval op de hoogte, voor het geval die Turken nog vervelender worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding