Zure haring uit een pot is, zoals je wellicht al weet, geen steriel verpakt product. Vandaar dat je het altijd in de koeling moet bewaren.

Eenmaal geopend komt zuurstof in het product en dan beginnen de bacteriën en schimmelsporen die daar aanwezig zijn zich sneller te vermenigvuldigen dan vóór het openen. Zelfs in de koeling, en ondanks de lage pH (laag pH = zuur) kunnen de bacteriën groeien. Dat komt voor een groot deel omdat de bacteriën die normaliter in vis zitten gewend zijn aan een lage omgevingstemperatuur, dat heb je niet met vlees (vandaar dat vis in de koelkast veel sneller bederft dan vlees)

Maar als je de open potje hygiënisch behandelt, d.w.z. niet met je vingers erin zitten, haring met een schone vork eruit halen, het potje direct goed afsluiten en in de koelkast bewaren, dan blijft het nog zeker 3 dagen goed.
Zeer waarschijnlijk kan het zelfs iets langer mee, maar mijn advies is om geen onnodige risico's op te zoeken met voedsel dat je rauw eet, zonder deze op te warmen, en dus bacteriën te doden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is zuur dus het kan tot 6 a 7 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb eergisteren geopend,rook niet echt lekker, maar is pas 3 e dag dat het geopend is