Ik probeer aan te komen maar lukt niet, wat kan ik het best doen?

Ik wil graag breder worden en gaan kracht trainen maar wil graag eerst aankomen. Ben nu 1.78 en 64 kg, 17 jaar en mijn lichaamsbouw is redelijk gespierd maar smal.
Mijn dieet bestaat uit
Ochtend: 3 tot 6 boterhammen (ham, hagelslag) volle melk
School: 4 boterhammen
Thuis: 3 tot 6 boterhammen en of noodles
Voor het trainen/werken volle bord warm
Na trainen/werken volle bord warm.
Maakt niet uit hoeveel ik eet ik kom niet aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

Voor sommige mensen is het niet mogelijk om (snel) gewicht aan te komen. Wat verstandig is voor deze mensen is om te trainen en spieren te ontwikkelen.

Spieren zijn zwaarder dan vet en zijn gezond om te hebben. Wanneer je ongezonde dingen als McDonald's gaat eten omdat je hier dikker van wordt is dat niet slim!

Aan de buitenkant word je niet dikker maar van binnen word je steeds ongezonder! Het is heel belangrijk om vezels te eten en te sporten zodat je spieren kweekt. Het is niet persé zo dat wanneer je sport je hier van afvalt!;)

Volle melk is heel vet! Dit is ook heel erg slecht voor je lichaam van binnen omdat je lichaam veel vetten binnenkrijgt. Het is niet goed voor bijvoorbeeld uw hart en kan zelfs schadelijk zijn na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Vet is niet per se slecht hoor. Je lichaam heeft vetten voor allerlei lichaamsprocessen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal niks mis met volle melk bij een dergelijk (te licht) lichaam en (te zwaar) krachtschema. Prima bron van dierlijke vetten juist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt dit ben ik ook met u eens.
Vetten zijn erg nuttig omdat je toch lichaam stoffen zoals vet nodig hebt om te verbranden voor energie! Ik probeer alleen duidelijk te maken dat overtollig vet eten voor iemand die geen vet opslaat (waardoor het zichtbaar wordt van buiten) het niet verstandig is veel vet te eten aangezien dit dan vervolgens op de organen slaat. Dit is daarentegen wel heel erg slecht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het punt is denk ik dat teveel vet , ook voor mensen die mager lijken, niet verstandig is omdat het danwel niet aan de buitenkant, maar wel degelijk ook in de bloedvaten gaat zitten. Magere mensen die zich te pletter eten aan sjips of patat zijn dus niet goed bezig, al blijven ze dun. Maar een gebalanceerd dieet (en zo ziet het er wel uit, al hebben we niet alle details aangaande broodbeleg en groente- en vleesaandeel in de warme maaltijd) van een gezond actief iemand, daar passen prima 'volle' producten in. Mager is pas van belang als je al relatief teveel vet binnenkrijgt in verhouding met de rest van je dieet. Daar lijkt met zijn hoevelheden koolhydraten en (hopelijk) eiwitten geen sprake van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is precies wat ik bedoel alleen dan met veel betere woorden;) bedankt Marleen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin, vet uit melk gaat niet op de organen en zeker niet in de bloedvaten zitten. De stelling dat verzadigde vetten slecht voor hart- en bloedvaten zijn houdt geen stand meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat teveel (meer dan je nodig hebt / gebruikt) voeding overgewicht veroorzaakt staat buiten kijf, en van vet krijg je nu eenmaal heel snel en heel gemakkelijk teveel. Ik geloof inderdaad niet zozeer in 'goede' en 'slechte' voedingsmiddelen (behoudens producten die uitsluitend van geraffineerde suiker zijn gemaakt, maar zelfs die mag je best af en toe eten), maar wel in de balans in/uit. Mensen die mager zijn maar wel veel vet eten (en die zijn er), zijn in de regel ook behoorlijk ondervoed. Niet zozeer of niet alleen door teveel vet, maar door te weinig andere producten. Uiteindelijk is het ook bij hen de totale calorie-inname die telt, en de eenzijdige voeding. Maar dan praat je alleen over TE, niet over een normaal vetaandeel. Dat is prima. Een beetje vet om je organen moet je trouwens wel hebben ; anders heb je het altijd koud.
Net als voor afvallen geldt ook voor aankomen : wat je meer binnen krijgt komt er aan, wat je minder binnenkrijgt val je af.

Blijkbaar is die enorme berg eten toch nog niet genoeg voor je lichaam (dat nog altijd in de groei is) en de energie die je verbruikt.

Om spieren op te bouwen heb je echter eiwitten nodig, en die zie ik nog niet duidelijk in je menu terug. Mager vlees, vis, eieren, kaas, melk, yoghurt, en dat is best wel flinke hoeveelheden (vergeleken bij een 'normaal' persoon).

Je bent lang, en relatief erg licht. Als je de koolhydraten in je dieet gebruikt als energie, heb je daarnaast natuurlijk nog eiwit nodig als bouwstof. Een heel brood en twee borden warm eten is voor een knul die in de groei is EN intensief sport, helemaal niet zo veel. Toch nog een beetje meer op je bordje laden vrees ik. Als de echte groei er uit is (na de puberteit) zul je makkelijker in de breedte kunnen groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie hetzelfde, een overmaat aan koolhydraten en weinig bouwstoffen. +
Zorg dat je je goed voelt, en jezelf niet te veel verplichtingen oplegt. Als je het voor de meisjes doet, ik ken genoeg meisjes die houden van wat "vet". Dus je buik hoeft echt geen wasbord te zijn!

Gevarieerd eten is veel belangrijker dan elke dag ongeveer hetzelfde eten als dieet. Dat is zelfs slecht voor je gezondheid. Zorg dat je gewoon voldoende eet. 3 maaltijden per dag. Als je je dieet strikt opvolgt, zal je even mager blijven! Probeer gewoon gevarieerd te eten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet zo veel mogelijk zuivel producten en verdeel hetgeen wat je per dag eet meer over de dag. Dus beter 2x 's morgens, 2x 's middags en 2x 's avonds. Zo blijft je lichaam een constante verbranding aanhouden wat sneller zal resulteren in meer lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op andere vragen: eet meer vlees, van vlees kom je echt aan en het is ook goed voor het opbouwen van spieren dus mijn advies: Eet 1 stuk vlees per dag meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het klinkt of dat je echt meer dan voldoende eet. Je moet er ook rekening mee houden dat je 17 jaar bent, op die leeftijd verbruik je meer calorieën. i.v.m evt. groei etc.

Het kan heel goed zijn, dat je ook niet de bouw hebt om echt breed te worden. Wat hiervoor al is gezegd, er wordt veel doping gebruikt om die maten te bereiken en gewoonweg niet iedereen heeft dezelfde lichaamsbouw en spieraanleg.
Sommigen worden breed gespierd en anderen slank gespierd.

Wat ook al is gezegd is dat de extra toegevoegde eiwitten in je dieet ontbreken. Je kunt die nemen in de vorm van eiwitshakes bijv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast gezond voedsel, zou je kunnen denken aan chocomelk en slagroom. Pannenkoeken dienen zich ook aan als ideaal bulkvoedsel. Creëer een overschot. Reken je energiebehoefte uit met een calculator, wat vindbaar is op Google. Je zou evt. ook een schema kunnen maken op valtaf.nl

Let wel; eet zo gezond mogelijk!

Toegevoegd na 45 seconden:
Gezondheidsraad geeft handige voedingsadviezen. En bodybuilders weten als geen ander hoe je aan moet komen. Kijk dus ook eens rond op bodybuilding forums.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel brintapap en druiven eten en niet zoveel piekeren dat vreet ook energie..

en zorgen dat je minder calorieén verbrand dan de calorieén die je binnen krijgt