Hoe ga ik de herfstvakantie ooit doorkomen?

Ik ben 17, en vegetarisch, en ga met vrienden op vakantie voor een hele week. Heel gezellig, maar iedereen waarmee ik heen ga is overtuigd en actief vleeseter. Het plan is om epicmealtime eer aan te doen. Dat betekent bacon-forten als ontbijt, gefrituurde en gesuikerde bacon als lunch en mega-bacon hamburgers als avondeten. Alleen al bij de gedachte wordt ik bang dat ik het niet vol ga houden. Ik wil niet overkomen als de aanstellerige vegetariër, maar... Maar.
Ik maak natuurlijk apart ontbijt, doe ik normaal ook. Ik maak apart lunch, er gaan meer meisjes mee die geen vette bende willen de hele week., dus qua eten is er geen probleem, ik kook wel voor mezelf. Maar hoe kan ik er emotioneel gezien het beste mee omgaan dat ze echt duizend keer zoveel vlees eten als dat ze überhaupt nodig hebben zowiezo? Om nog maar te zwijgen over alles wat ze niet op gaan krijgen..
Help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen of ze dat niet willen doen, en als ze het wel willen doen of toch teveel dat jij t misschien niet aan kunt, dan ga je toch niet mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk ga ik wel mee. Het leuke is me meer waard dan het minder leuke, zeg maar. En dat vragen heeft geen zin. Dan krijg ik (weer) de eeuwige discussie dat ik gewoon ook weer vlees moet gaan eten. Daar heb ik dus niet zo'n zin in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen zin hebt in die discussie kun je twee dingen doen lijkt mij: of je gaat niet mee of je laat de anderen gewoon lekker vlees eten en eet zelf wat anders, en gaat wat leukers met je tijd doen dan je daar zorgen over maken! :) Niet lullig bedoeld maar ey het heeft toch weinig zin om je daar zorgen over te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het vergelijken met het geloof.
Als ik een week met vrienden op vakantie ga, die totaal ongelovig zijn en de hele vakantie continu zullen vloeken en on-gelovige rommel uitkramen, en ik weet zéker dat dat gaat gebeuren (gelukkig heb ik niet zulke vrienden, maar toch) dan ga ik niet mee. MIJN overtuiging is belangrijker dan een weekje vakantie met vrienden die mijn overtuiging niet respecteren. Maar als je zegt: het leuke is me meer waard dan het minder leuke
Dan lijkt me het antwoord simpel: gaan met die banaan en niet kijken en luisteren naar de vleesetende monsters he ;)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Gesuikerde bacon kende ik nog niet, ik ga het morgenochtend direct proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens een gezellig avondje met zn allen alle filmpjes op deze website bekijken...
http://www.animalfreedom.org/video/video.html

Het beste antwoord

Gewoon gezellig met ze meegaan en dan geen bacon eten, maar gewoon je eigen dingen die je lekker vindt. Veel vlees is ook niet eens gezond.... ben maar blij dat jij als enige 'gezond' eet! Als zij gesuikerde bacon eten kun jij bijvoorbeeld gesuikerde groente pakken. Je moet maar denken van we eten samen, zij eten vlees, ik groente... dat maakt niet uit. Het zou veel erger zijn geweest als je bijvoorbeeld een eetstoornis had en bijna niets at. Ik denk dat dat vreemder wordt gevonden dan vegetariër. Dus, gewoon denken van we eten samen. Dat maakt het ook gezellig.

En ik denk dat die meisjes die geen vette bende willen dat vele vlees op een gegeven moment ook moe worden en misschien dan ook wel wat van jouw gesuikerde groente willen eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te veel vlees is niet gezond, maar geen vlees is ook niet gezond hoor. Dus jouw 3e zinnetje klopt niet helemaal. Voor de rest gwn een Plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik vind wel dat je antwoord klopt.
Ik vertrek maandag, bedankt voor je advies!

Andere antwoorden (5)

Goh meid, ik kan me best voorstellen dat je hier tegenop ziet. Het is net zoiets als een overtuigd christen tussen een groep atheïsten, of een geheelonthouder tussen een groep lallende drinkebroers.
Toch heb je besloten om met deze groep op vakantie te gaan. Als jullie echte vrienden zijn zullen ze jou toch niet met opzet kwetsen?
Probeer aan het begin van de vakantie (of nog eerder) aan je vrienden uit te leggen hoe jij je voelt over dit alles. Ik hoop dat ze niet alleen begrip voor je opbrengen, maar ook rekening met je gevoelens zullen houden. Als ze dat niet doen kun je je afvragen hoe waardevol deze vrienden voor je zijn. Maar misschien zet je hun zelfs wel aan het denken over hun eigen gedrag!
Sterkte, maar vooral veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte vrienden accepteren dat je vegetarier bent en doen daar ook niet moeilijk over.
Begrijpen doen ze het misschien niet? Maar nogmaals, echte vrienden respecteren je keuze en laten je in je waarde.

Je viert de vakantie gewoon gezellig mee, maar eet apart, hoop oprecht dat je de week een beetje goed doorkomt, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou proberen om me hier niet zo druk om te maken.

Geloof me, je gaat in je leven nog in heel wat situaties belanden waarin je mensen dingen ziet doen waar jijzelf niet achter zou kunnen staan of zelfs iets op tegen hebt.
Is het niet met vlees eten, dan wel weer met wat anders.

Ga het jezelf en je vleesminnende medevakantievierder ook niet moeilijk maken door met een kwaaie kop aan tafel te gaan zitten, want daar verander je de boel toch niet mee.

Je kunt je ook richten op de andere dingen van de vakantie en dat gedoe met vlees eten wat meer naar de achtergrond laten verschuiven in je gedachten.

Ik begrijp wat je bedoelt met je gevoelens maar met jezelf druk maken los je het probleem waar het in jouw ogen om draait niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet afwachten. De aanval is de beste verdediging.
Maak er een wedstrijd van.
Jij tegen de hele groep. Je daagt iedereen uit om je over te halen om tòch vlees te gaan eten.
Wie mee doet met de weddenschap moet iets inzetten. Hoeft niet persee geld te zijn; kan ook de belofte zijn om de volgende keer vegetarisch uit te gaan.
Daarmee wordt jouw principe geen ondergeschoven kindje, maar een hot item, waar jij natuurlijk als winnaar uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je internet op het vakantie adres hebt zou je samen met hun de documentaire: Meat the Truth kunnen kijken.
Als het echte vrienden zijn dan kun je hun vast over halen om daar samen eens naar te kijken.

Trouwens goed van jou, dat je vegetarisch bent, daar mag je best trots op zijn, dat jij wel een bewuste keuze hebt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!