Wat zijn de voedingswaarden van grove sojavezels?

Weet iemand wat de voedingswaarden van 100gr sojavezels (grof) zijn?

Ik vind het niet direct op het internet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Niet zo vreemd dat je dat niet zo direct op internet kunt vinden. Sojavezels worden meestal gebruikt voor textiel (b.v. badhanddoeken) en veevoer. Ook wordt het soms in heel kleine hoeveelheden toegevoegd in b.v. brood.

Als ik het allemaal goed heb begrepen, worden sojavezels ook wel okara genoemd. Als dat zo is, dan is dit de voedingswaarde:

Eiwit 4g; vet 2g; koolhydraten 2,74g; energie 46Kcal/100g; energie 193Kjoule/100g

Die informatie komt van deze site:
http://www.hobbit.be/asp/ned/technfiche.asp?lang=n&Artnr=4006&Artnaam=Okara&Herkomst=naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, heel erg bedankt, ik heb net op de afbeeldingen gekeken van okara op Google en het trekt wel veel op wat ik vandaag gekocht heb... Weet je toevallig ook hoeveel gr vezels er aanwezig zijn per 100gr sojavezels (grof)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! ;-) Wat je vraagt staat in het antwoord, maar het enige probleem wat we hebben is het woordje "grof". Helaas heb ik in mijn zoektocht dat woord niet gevonden. Waar heb je dit spul gekocht, wat staat er precies op de verpakking, en wie is de fabrikant (of wat is het merk)? Misschien komen we dan wat verder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het los in de natuurwinkel gekocht, dit stond dus ook op de eticket: "bio sojavezels grof 1kg" Het antwoord op mijn 2de vraag vind ik niet hoor, hoeveel gr voedingsvezels erin zitten staat niet vermeld op jouw vermelde weblink...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier nog een link voor je die verwijst naar "sojavezels grof". Je komt dan in een of ander document terecht, waarin je kunt browsen en het eventueel ook kunt opslaan om het in Excel te lezen. http://www.docstoc.com/docs/96211729/Prijslijst-ExcelDownload---vajra Ik begrijp niet zo goed dat er geen naam van een fabrikant op dat etiket staat. Als je die naam weet, dan is het meestal heel simpel: één emailtje naar de fabrikant, en je vraag wordt beantwoord. En anders in de natuurwinkel vragen, waar dat spul vandaan komt. Zeker in een natuurwinkel zullen ze je dat best willen vertellen.
Succes!